سیدعباس روحانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در آمارگیری از خطوط توسط مدیریت برنامهریزی، سال گذشته بهصورت میانگین ۱۶ درصد مسافران کارت نزدند که ضرر دو میلیارد تومانی ناشی از آن متوجه شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.
وی افزود: در آینده نزدیک تمام سیستمهای QR cod سیستم پرداخت الکترونیک فعال خواهد شد و شهروندانی که اصفهانکارت ندارند، میتوانند از این طریق کرایه خود را پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع شبکه حملونقل همگانی شهر اصفهان که با همکاری دانشگاه صنعتی انجام شده است، در نصفجهان ۱۱ خط اتوبوس تندرو پیشبینی شده که تاکنون چهار خط آن به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه اجرای خطوط BRT نیازمند برنامهریزی دقیق ، ناوگان ویژه انبوه بر و احداث ایستگاههای خاص است، اجرای آن بهصورت تدریجی و پس از طی مراحل طراحی تصویب و تأمین اقدام میشود و در آینده نزدیک شاهد افزایش این خطوط خواهیم بود؛ هماکنون نیز خط ۵ در حال طی مراحل تصویب قرار دارد.
روحانی تاکید کرد: اتوبوسرانی اصفهان همگام با سایر بخشهای استان با توجه به تغییرات ساعت کار اقدام به تغییر ساعت کاری خود در شیفت صبح کرده است، بنابراین ناوبران ساعت ۴:۳۰ بامداد در توقفگاه حاضر میشوند و پس از تحویل اتوبوس، رأس ساعت ۵:۰۰ بامداد در ایستگاه حضور دارند که این امر موجب افزایش ساعت کار کارکنان و ناوگان شیفت صبح و افزایش قابل توجه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کمبود راننده برای ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد، تاکید کرد: معضل کمبود راننده پایه یکم در کل کشور مشهود است و این مشکل فقط مختص اتوبوسرانی اصفهان نیست و بهرغم فراخوان برای جذب ۱۴۰۰ نفر راننده پایه یکم و پایه دوم، موفق به جذب ۳۰۰ راننده شدهایم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: یکی از راههای برونرفت از مشکل کمبود راننده، جذب راننده پایه دوم و معرفی آنها به مراکز آموزش رانندگی پایه یکم با همکاری پلیس راهور بوده است که این اقدام همچنان در جریان است و این شرکت بهمنظور افزایش انگیزه و همسانسازی حقوق و مزایا، اقدام به پرداخت بنهای رفاهی و بعضی افزایشهای دریافتی متناسب با رانندگان قرارداد مستقیم کرده است.
نظر شما