بحران مواد غذایی در اروپا با افزایش گرما

انجمن کشاورزان ایتالیا هشدار داد که گرمای شدید باعث از بین رفتن محصولات شده است و حتی زنبورهای عسل نیز به علت تغییرات آب‌وهوا، گرده‌افشانی گیاهان را انجام نمی‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تولید گندم و شیر در ایتالیا ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. تولید عسل در این کشور نیز به طور قابل‌توجهی به میزان قابل‌توجه ۷۰ درصد کاهش یافته است، زیرا زنبورها به علت گرمای طاقت‌فرسا، عمل گرده افشانی را انجام نمی‌دهند.

انجمن کشاورزان ایتالیا هشدار داد که هوای شدید باعث از بین رفتن محصولات شده است به طوری‌که برای مثال از هر ۱۰ گلابی از باغ‌های ایتالیا شش عدد بر اثر سیل، تگرگ، دمای بی‌سابقه و حملات حشرات غیر بومی از بین رفته است. با کاهش ۶۳ درصدی تولید گلابی در ایتالیا نسبت به سال گذشته، عرضه کلی در اروپا ۱۳ درصد کاهش یافته است. برداشت گلابی در فرانسه نیز ۲۳ درصد کاهش یافته است.

کشاورزان اکنون از فناوری‌هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب و مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی استفاده می‌کنند ولی همچنان این اقدامات آنچنان که باید، مثمرثمر نبوده است.

مشکلات عرضه می‌تواند منجر به کمبود و افزایش قیمت در اروپا شود

اوایل سال جاری، خریداران بریتانیایی پس از اینکه آب و هوای غیرمعمول، برداشت محصولات را در اسپانیا و مراکش مختل کرد، با قفسه‌های میوه و سبزیجات خالی و قیمت‌های بالا مواجه شدند. افزایش هزینه‌های انرژی و بوروکراسی برگزیت نیز به این کمبودها دامن زده است. در ماه ژوئیه، تقریباً نیمی از اتحادیه اروپا در معرض سطوح هشدار خشکسالی قرار گرفت و نگرانی‌های بیشتری در مورد تولید و قیمت مواد غذایی ایجاد شد.

میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه گوجه‌فرنگی و محصولات مرتبط مانند پیتزا و سس گوجه فرنگی، به‌ویژه در اروپا تحت تأثیر قرار گرفته است. همچنین غلاتی مانند گندم و جو تحت تأثیرات منفی یک سال سیل، خشکسالی و گرما قرار گرفته‌اند که منجر به پیامدهای مخرب بر خوراک دام و کشاورزی شده است.

کد خبر 678596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.