به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _سهشنبه دهم مردادماه_ در جلسه هماندیشی ارگانهای شهری برای ارائه راهکارهای ایمنی و ساماندهی بازار بزرگ اظهار کرد: مشکلات بازار بزرگ بسیار زیاد است، بنابراین اگر در این جلسه به کلیات ورود کنیم، زمان را از دست خواهیم داد، بنابراین باید روی مشکلات ورود موتورسیکلت به بازار تمرکز کنیم.
وی با بیان اینکه نیازمند برگزاری چندین جلسه با سرعت، پشت سر هم و بدون وقفه هستیم تا کار به سرانجام برسد، افزود: تشکیل کمیتهای در این خصوص مسیر و اقدام خوبی است تا ۲۳ ورودی موتورسیکلتها به بازار بررسی و در نهایت برای ایجاد پارکینگ در نزدیکترین ورودی تصمیمگیری شود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات بازار بزرگ، سد معبر است، از اینرو یکی از دغدغههای مدیریت شهری رفع این معضل است.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد واگذاری طرح ساماندهی ورود موتورسیکلت به بازار به یک شرکت پیمانکار را نیز بررسی خواهیم کرد و در نهایت طی دو هفته آینده درباره رفع مشکل موتورسیکلتها در بازار به جمعبندی خواهیم رسید.
بقایی افزود: در گام بعد نیز دیگر مشکلات بازار بزرگ را بررسی و حل خواهیم کرد، امروز سخنان بازاریان و پیشنهادهای آنها را خواهیم شنید و در نهایت جمعبندی خواهیم کرد.
جلوگیری از ورود موتورسیکلت به بازارها با همافزایی دستگاهها
روحالله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی برای رفع مشکل بازار اصفهان برگزار شده است، یکی از نتایج آن ساخت چندین پارکینگ اطراف بازار بوده است.
وی افزود: در نقاط اصلی محل ورود موتورسیکلتها، پارکینگ ایجاد شده است، البته در گذشته چندین ماه از ورود موتورسیکلتها به بازار جلوگیری کردیم، اما از خود بازار به ما برای اجرای این طرح فشار آوردند، از اینرو در نهایت ادامه این طرح ادامه پیدا نکرد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با همافزایی همه دستگاهها و مشارکت بازاریان از ورود موتورسیکلت به بازار جلوگیری شود.
پیشنهادهای بازاریان برای رفع مشکلات بازار بزرگ
عباسی، رئیس انجمن اسلامی بازار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: از سال ۱۳۷۱ تاکنون در دورههای متفاوت از این دست جلسات برگزار شده، اما به نتیجه نرسیده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد میشود شهرداری با شرکت پیمانکاری برای اینکه از ورود موتورسیکلت به بازار ممانعت و قراردادی منعقد کند تا بتوان مشکل را رفع کرد.
احمد تحویلیان، فعال در بازار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: لازم است برای رفع مشکلات بازار به مرحله عمل برسیم تا نتیجه حاصل شود و دیگر شاهد معضلاتی همچون سدمعبر و ورود موتورسیکلت به بازار نباشیم.
وی با اشاره به لزوم شناسایی همه مشکلات بازار گفت: بازار گرفتار آسیبهای اجتماعی نیز شده است، نقاط ناامن و مخروبهای در بازار وجود دارد که باید ساماندهی شود.
محمدرضا خسروی، دیگر فعال بازار اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: وضع ورود موتورسیکلت به بازار آن قدر حاد شده است که باید سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی افزود: بازار اصفهان مسیر تردد موتورهای عبوری شهر شده است که میخواهند زودتر به مقصد برسند، در حالی که تردد موتورسیکلت در هسته مرکزی بازار بسیار آسیبزا است.
علی مهدیه، یکی دیگر از بازاریان پیشکسوت اصفهان نیز گفت: شهرداری با کمک خیرین اقدام به ساخت پارکینگ موتورسیکلت کند که خود میتواند باقیاتالصالحات باشد.
وی افزود: بسیار از فضاها بدون استفاده در بازار وجود دارد که میطلبد برای ساخت پارکینگ از آن بهره برد.
شریفی از بازاریان اصفهان نیز تصریح کرد: اینکه گفته میشود، ۸۰ درصد موتورسیکلتها از خود بازاریان است، درست نیست، ما فعالان بازار هر روز برای اینکه موتورسیکلتها جلوی مغازه ما پارک نکنند، بحث و مجادله داریم.
وی خاطرنشان کرد: بازار نجارها به مثابه انبار باروت است، اگر حادثهای رخ دهد، امکان مدیریت آن وجود ندارد، بنابراین باید برای حفظ ایمنی آن به صورت جدی اقدام کرد.
نظر شما