به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش گرایش مردم لندن به تردد از طریق دوچرخههای اشتراکی مدیران را به خرید هرچه بیشتر این وسایل نقلیه سبز سوق داده و این در حالی است که فضای کافی برای پارک آنها وجود ندارد. از سوی دیگر، نیاز مردم به استفاده از دوچرخههای اشتراکی در فاصلههای نزدیک به منازل خود و مکانهای عمومی شهر، نیاز به وجود فضاهای پارک بیشتر این وسایل را افزوده و همین امر مدیران را به تأمل برای این منظور سوق داده است. برنامهریزان لندن پس از انجام ارزیابیهای مختلف به این نتیجه رسیدهاند که تا سال ۲۰۲۵ وجود ۱۰ هزار فضای پارک جدید برای دوچرخههای الکتریکی اشتراکی ضروری است، ضمن اینکه هر پارکینگ باید از ظرفیت نگهداری همزمان چند دوچرخه برخوردار باشد.
گزارشها حاکی از آن است که تنها ۱۲ میلیون سفر از طریق دوچرخههای الکتریکی اشتراکی کمپانی لایم (Lime) در بازه زمانی بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در پایتخت بریتانیا انجام شده و میانگین افزایش گرایش مردم به تردد از طریق آنها در هر ماه ۱۰ درصد بوده است.
به همین دلیل، اعمال مقررات جدید برای عبور و مرور از طریق این دوچرخهها از نظر مدیران شهر به یک ضرورت تبدیل شده، ضمن اینکه بهبود زیرساختها و افزایش پارکینگهای مخصوص آنها بسیار حائز اهمیت شده است. در این راستا، کمپانی لایم ادعا کرده است که لندن را برای اعمال اقدامات جدید مورد حمایت قرار خواهد داد و بخشی از بودجه لازم را برای توسعه پارکینگهای مخصوص دوچرخههای الکتریکی اشتراکی تأمین خواهد کرد تا رؤیای دسترسی شهروندان لندن را به این وسایل نقلیه سبز در هر نقطه از شهر تحقق ببخشد.
مهمترین چالشی که پیشِروی مدیران لندن برای اجرای پروژه توسعه پارکینگهای دوچرخه الکتریکی اشتراکی وجود دارد، این است که تاکنون دادههای مربوط به تعداد فضاهای پارک این وسایل نقلیه در منابع مختلف منتشر شده و همین امر، دسترسی مدیران و کمپانی لایم را به یک نقشه جامع از مناطقی با بیشترین نیاز به این پارکینگها محدود کرده است. گزارشهای مختلف حاکی از آن است که بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ فضای پارک برای میکروموبیلیتیها در لندن وجود دارد که بسیاری از آنها توسط افراد دارای اسکوترهای برقی مورد استفاده قرار میگیرد، با این حال قرار است همکاری بین مدیران شهر و کارشناسان کمپانی لایم، با استفاده از رویکردهای دیجیتالی حل این مشکل را به دنبال داشته باشد.
نظر شما