به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _سهشنبه سوم مردادماه_ در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان، استانی پهناور و دارای ۲۸ شهرستان بوده، طول شرق به غرب استان ۸۰۰ کیلومتر و شمال به جنوب آن ۶۰۰ کیلومتر بوده است.
وی تصریح کرد: استان از لحاظ اقلیم جغرافیایی بسیار متنوع بوده و این امور کار خدمت رسانی را در عرصههای جادهای استان سخت میکند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان دارای شرح وظایف مختلفی است که مهمترین آن نگهداری راههای موجود است، در بحث راه روستایی و احداث آن نیز این وظیفه به ما واگذار شده، اما رسالت احداث راههای غیر روستایی و عمدتاً بزرگراهی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.
وی با بیان اینکه نیازهای راههای استان را شناسایی و به مسئولان مربوطه منتقل خواهیم کرد توضیح داد: یکی از درخواستهایی که از نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستاها داریم ورود آنها برای کمک به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای در زمینه ساماندهی، بهسازی و ایمنی سازی نقاط مبادی ورودی شهرها در جادههای مواصلاتی است.
دادخواه خاطرنشان کرد: معتقدیم راههای استان مثل مهمانخانههایی برای مسافرانی است که به اصفهان سفر میکنند، لذا درخواست داریم پیشنهاداتی را به منظور ساماندهی و طرحهای بهسازی مبادی ورودی شهرها در محور راهها که شاهد تغییر سرعت یکباره خودروها عبوری از محدوده برونشهری به محدوده شهری هستند و عمدتاً جز نقاط حادثه خیز نیز محسوب میشوند، ارائه دهند.
وی ادامه داد: مشارکت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با اداره کل راهداری در منظر آرایی مبادی ورودی شهر و اتصال محوری محدوده شهرها به نقاط برون شهری از دیگر درخواستها است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان افزود :۵۰ درصد از طول راههای استان مربوط به راههای روستایی است که احداث آنها در حیطه وظایف اداره کل راهداری است، از چهار سال گذشته تاکنون کل اعتبارات اختصاص یافته برای راههای روستایی ۶۰ درصد بیشتر نبوده است.
وی با بیان اینکه هزینههای احداث راهها امروز بسیار سنگین و اعتبارات آنها بسیار پایین است گفت: احداث هر یک کیلومتر آسفالت و روکش آن قریب به دو میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، لذا تلاش برای افزایش سهم اعتبارات استانی اقدامی ضروری است که باید با کمک یکدیگر آن را انجام دهیم.
دادخواه اظهار کرد: امسال شاهد اتفاقات خوبی در موضوع روکش آسفالت سطح استان رقم میخورد، بدین منظور هزار میلیارد تومان قرارداد امضا شده که در این راستا پروژههای مختلفی در استان تعریف شده است.
وی تاکید کرد: محورهای مواصلاتی عمده استان که در حکم کریدورهای راهی کشور بوده از جمله محور الیگودرز به طبس و همچنین محور دلیجان به آباده، از جمله این کریدورهای مهم کشور تلقی شده که اعتبارات آن به صورت کشوری هزینه میشود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین نقاط پر تصادف استان شناسایی شده و ارتقای ایمنی راهها به صورت مستمر بوده در حال انجام است، گفت: اولویت اصلی ما خطکشی وسط جادهها است، اما خط کشی کنار جاده نیز به تدریج انجام میشود.
وی در پاسخ به مطالبات نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستانها پیرو تجهیز ادوات و ماشین آلات راهداری برای فصول سرد سال، اظهار امیدواری کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران پیرامون واردات ماشین آلات و تجهیزات راهداری، شاهد تحولی در نوسازی ناوگان صورت گیرد.
نظر شما