به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حملونقل متروپولیتن نیویورک (MTA) ، در تلاش برای ایجاد عدالت در استفاده از حملونقل عمومی، از ماه سپتامبر یک برنامه آزمایشی اتوبوس بدون کرایه را در پنج مسیر آغاز خواهد کرد. مسیرهای انتخاب شده روزانه به ۴۳ هزار و ۹۰۰ مسافر در ۶ روز هفته، برای مدت ۶ تا ۱۲ ماه، خدمترسانی خواهند کرد. در طول برنامه آزمایشی، اتوبوسها در مسیرهای انتخابی برچسب «بدون کرایه» را خواهند داشت.
جانو لیبر، رئیس و مدیر اجرایی سازمان حملونقل متروپولیتن در این رابطه گفت: "ما از نوآوری و تفکر خلاق در سراسر شبکه حملونقل عمومی دفاع کردهایم و مشتاقانه منتظر هستیم ببینیم که نیویورکیها چگونه نسبت به این برنامه آزمایشی واکنش نشان میدهند."
کتی هوچول، فرماندار ایالت نیویورک در این باره گفت: "سازمان حملونقل متروپولیتن، رگ حیاتی شهر نیویورک است و من به پیشرفت فوق العادهای که در بازگشت خدمات به دوران قبل از همهگیری ویروس کرونا داشتهایم، افتخار میکنم."
وی افزود: "ما با ایجاد مسیرهای اتوبوس بدون کرایه، دسترسی به حملونقل عمومی در سراسر شهر را گسترش میدهیم و خدمترسانی بهتر را برای همه نیویورکیها بهبود میبخشیم."
فواید طرح اتوبوس بدون کرایه چیست؟
از فواید این طرح میتوان به فرار از پرداخت کرایه، بهبود خدمات، ایجاد عدالت در زمینه حملونقل عمومی برای افراد کمدرآمد و دسترسی آسان به مشاغل و مناطق تجاری اشاره کرد.
دنیپرلشتاین، مدیر سیاست و ارتباطات MTA در این خصوص گفت: "این طرح باعث صرفهجویی در هزینههای افراد میشود، از رانندگان اتوبوس در برابر تعرض بر سر اختلافات کرایه حمایت میکند و با کاهش زمان انتظار برای پرداخت کرایه، ارائه خدمات را سرعت میبخشد."
وی افزود: "در حال حاضر، خدمات اتوبوس رایگان مورد توافق بسیاری از مقامات شهر نیویورک است، اما شبکه حملونقل عمومی، حتی با وجود کمتر بودن تعداد مسافران به دلیل کار کردن از خانه، همچنان به درآمد حاصل از کرایه وابسته است."
دنیپرلشتاین یادآور شد: "سازمان حملونقل شهری نیویورک برای ارائه خدمات خود به صورت رایگان به یک یارانه چند میلیارد دلاری نیاز دارد."
نظر شما