به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حقشناس در نشست صمیمانه پرسش و پاسخ شهردار اصفهان با اهالی سپاهانشهر در مسجد صاحبالزمان (عج) اظهار کرد: یکی از ظرفیتهای حملونقلی، ایستگاه متروی سپاهانشهر است که طبق طراحی انجام شده خط اصفهان_بهارستان از ایستگاه دفاع مقدس آغاز میشود و به سمت شهر بهارستان حرکت میکند و اجرای این پروژه بر عهده شرکت عمران شهر بهارستان قرار گرفت.
وی افزود: شهرداری اصفهان پیشگام شد تا با توجه به اینکه یکی از ایستگاهها در محدوده شهر اصفهان قرار دارد را اجرا کند؛ در این راستا یک ایستگاه با فاصله ۴۰۰ متری سیتیسنتر و یک ایستگاه برای راهآهن دیده شده بود که سعی کردیم به گونهای مردم سپاهانشهر بیشتر استفاده کنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پارکسوار و مسیر پیادهرو برای ایستگاه متروی سپاهانشهر مطرح شد تا شهروندان این محله از مترو استفاده کنند، لذا این طرح در دست مشاور است.
بهرهبرداری از سامانه «بههمراه» تا هفته آینده
وی افزود: طرحی تحت عنوان «بههمراه» توسط یک شرکت دانشبنیان مطرح شد تا شهروندان تقاضای سفر خود را ثبت کنند و پس از برنامهریزیهای لازم، با سایر شهروندان با استفاده از حملونقل عمومی به مقصد خود برسند که مزایای خوبی همچون کرایه مناسب دارد.
حقشناس با بیان اینکه سامانه «بههمراه» تا هفته آینده بهرهبرداری خواهد شد، گفت: شهرهای دنیا نیز از این سیستم حملونقلی استفاده میکنند، زیرا در حال حاضر خودروی شخصی جذابیت دارد و با اجرای این طرح شهروندان میتوانند از حملونقل عمومی استفاده کنند.
توجه شهرداری اصفهان به حملونقل تقاضامحور
وی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهری است که این سیستم حملونقلی را اجرا میکند، گفت: این طرح یک نوع سیستم تقاضامحور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت واحد آن را اجرا کنیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: پارکهای ترافیک از زمان کرونا تعطیل و تجهیزات آن نیز فرسوده شد که این موضوع در بودجه دیده شد و مناطق، پارکهای ترافیکی را بهروزرسانی کرده و پیمانکاران بخش خصوصی متولی آموزش آن میشود تا مدارس با پرداخت هزینههایی بتوانند از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: همزمان با دوران کرونا، حوزه اتوبوسرانی دچار رکود و استفاده از حملونقل همگانی ممنوع شد و سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این دوره مدیریت شهری دریافت شد، در حالی که این عدد در دوره پنجم حدود ۱۰۰۰ دستگاه بود.
حقشناس تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم اتوبوس جدید خریداری شود، در حالی که قیمت آن نسبت به گذشته بسیار بالا رفته بود؛ بهرغم این موضوع تلاش کردیم این کمبود را جبران کنیم که در این راستا برای خرید اتوبوس اقدام شد اما حتی شرکتها اتوبوسی نداشتند که تحویل دهند.
۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد
وی با بیان اینکه طبق قرارداد ۱۸۵ اتوبوس خریداری شد اما ۳۲ اتوبوس تحویل شده است و حتی سعی کردیم از سایر شرکتها اتوبوس تأمین کنیم، گفت: لایحهای تقدیم شورای اسلامی شهر شده است تا ۶۴۰ میلیارد تومان برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابینه خریداری شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد، از اینرو اقدامات مهمی همچون فراخوان رانندگان پایه یکم، همکاری با آموزشکده و تلاش برای آموزش رانندگان پایه دوم و انجام شد تا بتوان مشکلات شهر را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: زمانی که میخواهیم معبری را جانمایی کنیم، بر اساس یک نقشه انتخاب میشود، یعنی اداره راه و شهرسازی آن را پیشبینی کرده است؛ معتقدم اجرای دیوار بتنی در مسیر رینگ چهارم و محدوده جنوب سپاهانشهر باعث میشود سر و صدایی برای شهروندان وجود نداشته باشد.
نظر شما