برگزاری همایش بدریون در اصفهان

اولین گردهمایی خانواده شهدا و رزمندگان سپاه بدر در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

محسن عزیزاللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری همایش بدریون در اصفهان اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی عراقی‌هایی بودند که علیه صدام دوشادوش ایرانی‌ها جنگیدند و در عملیات‌های مختلفی کمک کردند، آن‌ها «سپاه بدر» نام داشتند.

مدیر مؤسسه راویان فتح لنجان افزود: این رزمندگان در طول جنگ مجاهدت‌های فراوانی از خود نشان دادند و بخشی از تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شوند اما چندان به نقش آنها در جنگ اشاره نشده است.

وی با بیان اینکه در همین استان اصفهان آمار بالایی از شهدای مجاهد عراقی وجود دارد، گفت: مظلومیت این شهدا و خانواده‌هایشان و همچنین ایثارگران عراقی که هم‌پای ایران به مقابله با بعثی‌ها شتافتند، ما را بر آن داشت تا اولین گردهمایی خانواده شهدا و رزمندگان سپاه بدر در دوران دفاع مقدس را برگزار کنیم.

به گفته مدیر مؤسسه راویان فتح لنجان، همایش بدریون، امروز_پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه_ با حضور خانواده‌های شهدای سپاه بدر، مجاهدان عراقی در حسینیه کاظمینی‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بدریون در اصفهان

به گزارش ایمنا، تا پیش از عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، نیروهای مجاهد عراقی به صورت داوطلبانه در کارهای تخصصی مانند تکنسین فنی، مترجمی اسرای عراقی و شنود مکالمات بی سیم بعثی‌ها در برخی یگان‌های ایرانی نقش داشتند، اما آن طور که محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس روایت کرده است، بعد از آزادسازی خرمشهر تصمیم گرفته شد تا تیپی با استفاده از نیروهای عراقی سازماندهی شود تا در جریان پیشروی در خاک عراق و ورود به شهرها و روستاهای عراق نقش داشته باشند و پس از مدتی بتوانند مستقل بشوند و به عراق برگردند و در راستای آرمانشان که سرنگونی رژیم بعثی صدام بود، فعالیت کنند.

هسته اولیه این یگان، در سال ۱۳۶۲ و در شرق بصره شکل گرفت. در آنجا از تعدادی رزمنده مسلمان عراقی گردانی به نام «شهید صدر» تشکیل و در پدافند پاسگاه زید به کار گرفته شد.

شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده‌ای بود که مسئولیت تشکیل این یگان و سازمان‌دهی آن به او واگذار شد.

کد خبر 673132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.