به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _سهشنبه ششم تیرماه_ در ادامه سفر استانی به اصفهان و بازدید پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-تهران اظهار کرد: بهطور قطع راهاندازی قطارهای سریعالسیر از جمله اولویتهای دولت سیزدهم است و پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریعالسیر قرار گیرد.
وی افزود: حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژیهای روز تجهیز شود. برای تأمین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. این هزینه انتخابی نیست و باید انجام شود.
جهش نسلی در حوزه ریلی را شاهد خواهیم بود
سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-تهران اظهار کرد: پروژههایی همچون قطار سریعالسیر به لحاظ فناوری و بهبود تکنولوژی ارزشمند است. به نظر میرسد برای انجام این پروژه باید توجه داشته باشیم با احداث این پروژهها جهش نسلی در حوزه ریلی خواهیم داشت.
وی افزود: تعداد مسافر مسیر تهران-اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به تهران-قم یا قم-اصفهان بیشتر بوده است که نشان میدهد این پروژه باید بهطور کامل راهاندازی شود.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جلسات برگزار شده برای تکمیل این پروژه گفت: اقداماتی با هدف کاهش هزینههای پروژه انجام شد. در آبانماه ۱۴۰۰ هزینه پروژه ۳۶ میلیارد یوان و ۱۲ میلیارد یوان هزینههای کارفرمایی برآورد شد. در سفر استانی رئیسجمهور نیز به این پروژه تاکید شد.
بهرهبرداری پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-تهران برگ زرینی بر خدمترسانی دولت سیزدهم خواهد بود
سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-تهران اظهار کرد: ورود قطار سریعالسیر به اصفهان از جمله مهمترین دغدغههای جمهوری اسلامی ایران بوده است که از سال ۲۰۰۹ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: رئیسجمهور نیز در سفر استانی خود به اصفهان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن را مکلف به تعیین تکلیف پروژه قطار سریعالسیر اصفهان-تهران کردند با این وجود به نظر میرسد در برخی از بخشهای تصمیمگیری با اطلاعات غلط مسیر تصمیمگیری را با مانع مواجه کردهاند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: امکان بهرهبرداری از این پروژه در همین دولت وجود دارد که میتواند برگ زرینی بر خدمترسانی دولت سیزدهم باشد.
نظر شما