به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد نشان داده است که در شهرهایی با بیشترین نرخ تردد خودروهای بدون سرنشین، ترافیک در سطح بالاتری قرار دارد، ضمن اینکه احتمال وقوع سوانح خیابانی نیز بیشتر است. بررسیهایی که در این زمینه انجام شده حاکی از آن است که رانندگان در کلانشهرها بهطور میانگین نسبت به رانندگان سایر شهرها، به ازای هر شش مایل مسافت حرکت، یک دقیقه و ۳۰ ثانیه بیشتر زمان سپری کردهاند که این عدد در نیویورک در ایالات متحده آمریکا نسبت به سایر شهرهای کشور بیشتر نیز بوده است. از آنجا که تعداد خودروهای بدون راننده در نیویورک نسبت به سایر شهرهای آمریکا بیشتر است، محققان علت اختلاف نامبرده را به تردد این وسایل نقلیه نسبت دادهاند.
نقش خودروهای بدون راننده در افزایش ترافیک شهری
اگرچه در حال حاضر تعداد نسبتاً کمی از خودروهای بدون راننده در شهرهای مختلف جهان در حال تردد است، با این حال تردد این وسایل نقلیه در شرایط آبوهوایی نامساعد نظیر بارش شدید باران یا وجود مه با اختلال مواجه میشود که همین امر میتواند منجر به افزایش ترافیک شود.
به عنوان مثال، در سال گذشته سانفرانسیسکو افزایش ترافیک را نسبت به سالهای قبل خود تجربه کرد و جالب اینکه بیش از ۹۰ درصد تصادفات خیابانی بر اثر عبور و مرور خودروهای بدون راننده اتفاق افتاده بود. تأخیر در واکنش به موقع هنگام مواجهه با وضعیتهای بحرانی از دیگر مشکلاتی بوده که از خودروهای بدون راننده در شهرهای آمریکایی گزارش شده و همین امر، اعتبار و ایمنی سفر با آنها را میان مردم کشور زیر سوال برده است.
در این راستا، گروهی از محققان اهل بوستون با همکاری پژوهشگران مجمع جهانی اقتصاد مطالعاتی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که عبور و مرور خودروهای بدون راننده میتواند ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
نظر شما