به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حملونقل ولز انگلستان اعلام کرده است که با بهرهگیری از نقشههای واقعیت افزوده (AR) در شش ایستگاه اصلی خود در تلاش است اعتمادبهنفس مسافران را برای مسیریابی در شبکه ریلی شهر افزایش دهد و دسترسی آنها به این خدمات را بهبود ببخشد. این نقشهها با هدف کمک به مسافرانی طراحی شده است که در حین سفر دچار اضطراب میشوند و از گم کردن مسیر یا سوار شدن بر وسیلهنقلیه اشتباه میترسند. تمرکز طرح نیز بر افراد مواجه با مشکلات حرکتی و بازدیدکنندگانی قرار دارد که برای نخستین بار به شهر سفر میکنند.
نقشههای واقعیت افزوده که بهصورت آنلاین قابل دسترسی هستند، به کاربران این امکان را میدهد تا بهراحتی مکانهای مهمی از جمله صفحههای اطلاعات مشتری، آسانسورها، سرویسهای بهداشتی، کیوسکهای راهنمای مسافران و اتاقهای انتظار را پیدا کنند. این نقشهها مسافران را قادر میکند تا پیش از ورود به ایستگاه برای طول سفر خود برنامهریزی کنند و به این ترتیب باعث بهبود تجربه کاربری مسافران میشود.
راهکار حاضر برای بهبود ارتباطات با مشتریان و ارتقا امکانات ایستگاههای ولز در ابتدا با هدف تسهیل تعامل با کارکنان، کاهش استرس مسافران و تشویق گزینههای سلف سرویس، بهعنوان بخشی از برنامه آزمایشی سازمان حملونقل شهر ارائه شده بود و در حال حاضر به آزمایش تجربه مشتریان اختصاص دارد. نهاد اجراکننده آن نیز پس از برنده شدن در برنامه سازمان با عنوان «تحقیقات و نوآوری برای قابلدسترس کردن حملونقل» مبنی بر ارائه راهکارهایی برای اهداف یادشده، کمک هزینهای ۱۲۰ هزار پوندی دریافت کرد.
معرفی نقشههای واقعیت افزوده و توسعه مداوم این اپلیکیشن نشاندهنده گامهای مهمی در بهبود تجربیات مسافران و دسترسی در شبکه ریلی ولز بهشمار میرود و نهاد اجراکننده طرح اکنون در حال کار روی طراحی مجدد عملکرد برنامه است تا آن را فراگیرتر و کاربرپسندتر کند.
نظر شما