به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین چشمه خاور امروز _سهشنبه نهم خردادماه_ در آیین اختتامیه نخستین جشنواره علمیپژوهشی «دستسازههای ریاضی» درخصوص اهمیت دستسازهها در ریاضی اظهار کرد: قدمت دستسازهها در آموزش ریاضی به پیدایش این رشته بازمیگردد و بسیاری تمدنهای باستانی برای آموزش و حل مسائل روزمره ریاضی از دستسازهها استفاده میکردند.
وی افزود: امروزه دستسازهها اهمیت بسیاری در آموزش ریاضی دارند و مقالاتی که در مجلات معتبر چاپ شدند این مسئله را اثبات کردهاند.
مدیر پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: دستسازهها به نوعی یک کاتالیزور برای امر تدریس بوده که برای معلمان تدریس به دانشآموزان را تسهیل میکند و نقش مهمی در افزایش ادارک دانشآموزان دارد.
وی با بیان اینکه یک چالش همیشگی بین روشهای سنتی و مدرن تدریس داشتهایم، افزود: دستسازه میتواند ابزار مناسبی برای روشهای فعال تدریس باشد چرا که باعث درگیری ذهنی دانشآموزان خواهد شد.
چشمهخاور خاطرنشان کرد: آموزشوپرورش به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی در ایران شناخته میشود و دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است. همکاری این دو نهاد اتفاقات خوبی را رقم میزند و امید است بیشتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم.
وی با بیان اینکه حجم عظیمی از آثار برای این جشنواره به دست ما رسید، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ طرح دریافت کردیم؛ در مرحله اول ۳۸ طرح برای داوری نهایی برگزیده شد که این ۳۸ طرح توسط گروه هیئت علمی آموزش ابتدایی داوری شد.
نظر شما