کادیلا سایپا + قیمت ال 90 جدید سایپا و مشخصات فنی خودرو ال نود p90

سایپا کادیلا نخستین خودرو ایرانی براساس پلتفرم رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ (یا ال نود) به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا، تندر ۹۰ یکی از محبوب‌ترین تولیدات صنعت خودروسازی ایران طی دو دهه اخیر به شمار می‌رود. این خودرو اقتصادی از مبدا اروپای شرقی به بازار کشورهایی همچون ایران و ترکیه رسید و طی زمانی کوتاه به محبوبیت چشمگیری دست یافت. این خودرو با نام اصلی داچیا لوگان یا رنو لوگان شناخته می‌شود که در ایران به نام رنو تندر ۹۰ شهرت یافت. تاکنون سه نسل از داچیا لوگان به بازارهای جهانی عرضه شده است که در ایران نسل اول آن به تولید رسید. نسل دوم این خودرو نیز با نام رنو سیمبل در تعدادی محدود به بازار ما عرضه شد.

تندر ۹۰ یا داچیا لوگان

تندر ۹۰ یا همان داچیا لوگان در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی رومانیایی داچیا (Dacia) که زیرمجموعه رنو فرانسه است به بازار جهانی عرضه شد. این سدان اقتصادی و ارزان‌قیمت در همان سال‌های ورود خود از استقبال خوبی برخوردار شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. رنو سیمبل که نسل دوم تندر ۹۰ به‌حساب می‌آید، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و همچون نسل اول توجه خریداران را جلب کرد.

در سال ۱۳۸۶ خودروسازی ایران تصمیم گرفت خودرویی مناسب خانواده برای جایگزینی با پراید به بازار عرضه کند. این خودرو که در ابتدا قرار بود با قیمتی نزدیک به قیمت پراید به بازار عرضه شود، پس از مدت‌ها کشمکش با یک رده قیمتی بالاتر در اختیار خریداران قرار گرفت. خودرویی که در ابتدا بانام L۹۰ معرفی و بعدها بانام تندر ۹۰ شناخته شد. تندر ۹۰ در سه تیپ E۰، E۱ و E۲ مهمان جاده‌های کشورمان شد؛ همچنین در سال ۱۳۹۶ نمونه دنده اتوماتیک تندر ۹۰ به بازار آمد.

کادیلا سایپا + قیمت ال 90 جدید سایپا و مشخصات فنی خودرو ال نود p90

سایپا کادیلا

کادیلا بر پایه پلت‌فرم لوگان شکل گرفته اما طراحان سایپا فیس‌لیفتی بزرگی روی آن اعمال کرده‌اند به‌گونه‌ای که بخش جلو و عقب خودرو کاملاً بازطراحی شده و شباهتی با تندر ۹۰ ندارد اما در پروفیل جانبی هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان نمای قدیمی L۹۰ هستیم. همین موضوع در داخل خودرو هم به چشم می‌خورد زیرا با وجود تغییراتی در کنسول میانی مثل تجهیز به نمایشگر لمسی و همین‌طور استفاده از غربیلک فرمان کوییک و صفحه آمپر جدیدی که قبلاً در سایپا اطلس دیده بودیم، فرم کلی داشبورد و رو دری‌ها با لوگان یکسان است و بنابراین شاهد همان فضای کهنه و بی‌روحی هستیم که شباهت چندانی به یک خودروی مدرن امروزی ندارد.

مشخصات فنی سایپا کادیلا

در این مراسم سایپا از خط تولید موتور ME۱۶ رونمایی کرده است. این موتور در اصل نسخه سایپا از پیشرانه TU۵+ ایران‌خودرو است که قرار است از آن در کادیلا و شاهین پلاس استفاده شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 با ۱۶ سوپاپ ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کمی از TU5+ بیشتر است. کادیلا فعلاً با گیربکس دستی رونمایی شده اما به گفته مدیرعامل سایپا در آینده نسخه اتوماتیک این خودرو با گیربکس شش سرعته ساخت شرکت چینی DAE هم تولید خواهد شد.

نمای ظاهری سایپا کادیلا

در نمای خارجی و از دید روبه‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصاً کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتاً کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

کادیلا سایپا + قیمت ال 90 جدید سایپا و مشخصات فنی خودرو ال نود p90

طراحی داخلی و آپشن‌های کادیلا

فضای داخلی، فرمان و پنل جلویی خودروی کادیلا سایپا نسبت به نسل قبل، مدرن‌تر شده است. در بخش کنسول مرکزی، نمایشگر لمسی را شاهد هستیم که از سیستم مسیریابی برخوردار است. سنسور هشدار دهنده موانع عقب و دوربین دنده عقب هم دو قابلیت کاربردی در خودروهای مدرن به شمار می‌روند که در این خودرو نیز تعبیه شده‌اند. آینه‌های تاشو برقی و سیستم تهویه خودکار این خودرو راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دو کیسه هوا، سنسور نور و باران، سیستم نظارت بر فشار باد تایر (TPMS)، تریم داخلی دو رنگ، چراغ مه شکن، شیشه‌های برقی جلو و عقب، راه اندازی موتور بدون کلید و … نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به عنوان دیگر قابلیت‌های خودروی کادیلا سایپا معرفی شدند.

شرایط خرید کادیلا در بازار آزاد و بورس کالا

پیش بینی می‌شود که خودروی کادیلا سایپا در بورس کالا با قیمت مناسب‌تری نسبت به بازار آزاد عرضه شود. در صورتی که قصد خرید خودروی کادیلا سایپا از بورس کالا را داشته باشید، ابتدا لازم است با مراجعه به سامانه سجام، ثبت نام و احراز هویت انجام دهید، در سامانه آنلاین بورس کالا، یکی از کارگزاری‌های معتبر را انتخاب کنید و اقدام به دریافت کد آنلاین بورس کالا کنید.

در مرحله بعد باید به یکی از بانک‌های منتخب مراجعه کرده و حساب وکالتی باز کنید. این حساب برای پرداخت بهای خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سپس در همان سامانه آنلاین بورس کالا، شماره حساب وکالتی خود را به کارگزاری معرفی کنید. در این مرحله باید صبر کنید تا خبر عرضه خودروی کادیلا سایپا در بورس کالا منتشر شود؛ تا حداکثر یک روز پیش از روز عرضه، باید حساب وکالتی خود را به اندازه مبلغ پیش پرداخت مورد نظر شارژ کنید. در روز عرضه به سامانه آنلاین بورس کالا مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر خرید خودروی کادیلا سایپا ثبت کنید.

کارگزاری از طرف شما خودروی مورد نظر را خریداری می‌کند. در مرحله بعد، باید برای کامل شدن روند خرید، نسبت به تکمیل وجه خودرو در حساب وکالتی خود اقدام کنید. در مرحله آخر، با مراجعه به همان سامانه، نمایندگی مورد نظر جهت دریافت خودرو را انتخاب کنید.

کادیلا سایپا + قیمت ال 90 جدید سایپا و مشخصات فنی خودرو ال نود p90

زمان عرضه سایپا کادیلا

تندر ۹۰ ایرانی آخرین مراحل آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد و بنابر اعلام سایپا، این محصول جدید در دی ماه ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 659615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یا مهدی ادرکنی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    50 2
    ببینید در تمام دنیا خودرو از دم قسط به خریدار داده می‌شود. در ایران این درشرکت سیری ناپذیر با خودرو های آشغال بازم از همین الان بازار سیاه و دلال بازی در میارن .دیگه بسه چرا از رو نمی رید .ملت و مملکت را نابود کردید کسی هم پیگیر نیست
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      9 2
      اگر مردم خرید نکنند دوما ه دیگه اونوقت ارزانتر از کارخانه میخرن الانم خودروسازها توش موندن با وجود سه برابر گرانتر فروختن فقط مردم خرید نکنند دوماه وسلام ولی بازار سیاه را اندازیو یه عده هم دنبالش میگیرن اونهام سو استفاده
  • جعفر IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    34 5
    بااین گرانی‌های خودروهای داخلی مردم پولی ندارندکه توان خریدن خودرو در کشور را داشته باشند،،، قیمتهارو ارزان کنید.
  • میثم IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    21 3
    همش دورباطل.
  • علی احسانی US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    11 3
    تنها مزیت ال ۹۰ مشخصات فنی آن بود، نه طراحی پلتفرم یا هندلینگ، که اتفاقا مشکل دارد، با تعویض موتور آن مزیت هم ندارد،
  • مهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    9 1
    خودروسازان طی دهه ۹۰ قیمت خودرو را بیش از ۱۰۰ برابر کردن مثلا خودروی L-90 سال ۱۳۸۶ با قیمت قریب به ۱۰ م به بازار آمد این روزها به قیمت یک میلیارد شده اما همزمان قدرت خرید مردم رشد نکرد در نتیجه خودروسازان ورشکسته شدن .
  • ببراک IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 8
    اگرمن مدیراصلی سایپابودم اول که نام این خودرورامیگذاشتم ال پلاس .همیشه جوانL+forever young دوم اینکه قدرت وشتاب خودروراارتقاع میدادم GT.forever young جی تی همیشه جوان
  • سید IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    8 6
    درکشورهای عربی ماشین قسطی. پرداخت بعدازیک سال آن هم اگرازماشین خوشش آمداگردوست نداشت ماشین دیگرباهمان شرایط تحویل مشتری میدهند تمام خود وحتی لنت ودیکر لوازم مصرفی هستندگارانتی دارند شاسی بلندلذت بخش مقایسه کنید.با (لگن های) خودمان
  • حامد IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    9 0
    سایپا فقط یک نوع دریچه کولر میدونه تولید کنه همه ماشین هاش یجوره😁
  • رضا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    ال ۹۰ بخاطر موتوری که داشت خواهان زیادی داشت الان با این موتور جدید مگر خریداری هم خواهد داشت