شهیدِ وطن

«آن روزی که صدام هوای کشورگشایی به سرش زد و چشم ناپاکش، گوشه‌ای از این سرزمین را نشانه گرفت، ایرانیان قد علم کردند، جوان و پیر، مسلمان و غیرمسلمان هم نداشت، همه برای دفاع از خاک وطن به میدان آمده بودند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیروز معراج‌الشهدای تهران شاهد حضور مردمی بود که برای در آغوش گرفتن قهرمانی از این سرزمین گرد هم آمده بودند، قهرمانی که از نسل حواریون حضرت عیسی (ع) بود و چند روزی است که خبر بازگشتش به خاک مقدس وطن بی‌قراری را بر دل‌هایمان حاکم کرده است.

آن روزی که صدام هوای کشورگشایی به سرش زد و چشم ناپاکش، گوشه‌ای از این سرزمین را نشانه گرفت، ایرانیان قد علم کردند، جوان و پیر، مسلمان و غیرمسلمان هم نداشت، همه برای دفاع از خاک وطن به میدان آمده بودند.

مگر می‌شود حرف از وطن به میان بیاید و رگ غیرت شیران این بیشه بیرون نزند، شیرانی که خون قلبشان را برای خاکی که برایش سال‌ها خون دل خورده بودند، وسط گذاشتند.

آن روزهایی که ضربان قلب جنوب این سرزمین تندتر می‌زد و خاک سرخ آن دیار به شور افتاده بود، سربازی روانه جبهه شد که کیش آشوری داشت.

«جانی بت‌اوشانا» ۲۴ ساله بود، او که نتوانست جسارت دشمنی را که بی‌انصافی را از حد گذرانده بود، تاب بیاورد، بند پوتین‌هایش را محکم بست با مادر خداحافظی کرد و با ذوق و شوق بسیار به سوی خط مقدم شتافت تا در کنار برادرانشان برای بازپس‌گیری خاک وطن بجنگد.

سرباز آشوری وطن در کربلایی‌ترین عملیات دفاع مقدس به سوی معبود شتافت و شهید وطن نام گرفت.

پیکر «جانی بت‌اوشانا» حالا چند روزی است که پس از سال‌ها دوری، به سرزمین مادری بازگشته است، آن هم در حالی که هیچکدام از خانواده درجه یک او مثل پدر، مادر و برادرش در قید حیات نیستند، اما یک ایران به احترام فرزند قهرمان خود به پا خاسته است.

چند روزی است که پوستر این قهرمان دست به دست می‌چرخد، قهرمانی که دوباره به یادمان آورد که امنیت این کشور مدیون از جان‌گذشتگی بهترین فرزندان این مرزوبوم است.

دیروز مادران این سرزمین در معراج‌الشهدای تهران برایش لالایی خواندند تا شهید آشوری وطن احساس غربت نکند. پیکر فرزند قهرمان ایران زمین روز جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه، روی دوش مردان و زنانی تا خانه ابدی بدرقه می‌شود که رشادت و جان‌فشانی شهدای وطن دل‌هایشان را بی‌قرار کرده است، شهدایی که دفاع از خاک میهن را بر جان خویش مقدم دانسته بودند.

کد خبر 657289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.