به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید صادقزاده امروز _یکشنبه بیستوهفتم فروردینماه_در جلسه هماندیشی که با هدف افزایش تعامل و همکاری دانشگاه و آموزشوپرورش برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان و مرکز تحقیقات معلمان دو نهاد اثرگذار در تقویت بنیه علمی آموزشوپرورش و توسعه حرفهای معلمان هستند، از این رو همکاری آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی افزود: همکاری آموزشوپرورش و دانشگاه اصفهان علاوهبر هدفمند کردن پژوهشهای دانشجویان و ارتقای بروندادهای آن، زمینهساز حل مسائل و مشکلات دانشآموزان خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات معلمان آموزشوپرورش استان اصفهان به معرفی مرکز به بیان سیاستها و مأموریتهای آن پرداخت و با قدردانی از رویکرد دانشگاه اصفهان در تعامل با آموزشوپرورش، اضافه کرد: این رویداد موجب ارتقای فضای علمی مدارس و رفع برخی از چالشهای موجود خواهد شد.
همکاری با آموزشوپرورش زمینه تحقق شعار جامعه محور را فراهم میکند
هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در ادامه این نشست فرصت ارتباط با جامعه و صنعت را از جمله ظرفیتهای بالقوه دانشگاه دانست و گفت: لازم است تلاش کنیم تا در قالب برنامههای اقدام از ظرفیتهای موجود حداکثر استفاده صورت گیرد.
وی همکاری همهجانبه با آموزشوپرورش را زمینه تحقق شعار دانشگاه جامعه محور و تمدنساز دانست و افزود: اثربخشی اقدامات انجام شده منوط به هماهنگی در پنج گام تبیین مسئله، ارائه راهکار، اجرا، ارزیابی اجرا و تولید دانش بومی است.
به گزارش ایمنا، انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و مرکز تحقیقات معلمان آموزشوپرورش استان اصفهان از برنامههای این نشست بود که بر مواردی همچون همکاری علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان با سرگروههای آموزشی، برگزاری نشستهای علمی اساتید دانشگاه و دکتر معلمان در زمینه جدیدترین مسائل و چالشهای آموزشوپرورش و راهکارهای برونرفت از آن، ارتباط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با بخشهای مختلف مرکز تحقیقات معلمان از جمله کتابخانه و آزمایشگاه، بازدید از موزه و امکان استفاده پژوهشگران فرهنگی از ظرفیتهای علمی دانشگاه فرهنگیان توافق کردند.
مقرر شد برنامه عملیاتی این تفاهمنامه در جلسههای آینده تنظیم و از تابستان سال جاری اجرایی شود.
نظر شما