به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی مدیریت ارتباطات و امور بین المل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی با اشاره به اینکه بودجه تعمیرات اساسی مترو مربوط به دو بخش تجهیزات متحرک و ثابت میشود، اظهار کرد: بودجه تعمیرات متحرک بیش از دو برابر رشد داشته، علاوه بر آن پیش بینی شده بخشی از بودجه تعمیرات اساسی از محل فروش اوراق مشارکت تأمین شود که در صورت تحقق میتوان گفت که بودجه تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک (ناوگان) حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در صورت تأمین این بودجه با کمک مدیریت شهری میتوانیم گامی بلند در تأمین قطعات برای تعمیرات اساسی و کیفیسازی ناوگان قدیمی، برداشته و اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی (مترو) پایتخت رقم بزنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه برنامهریزیهای انجام شده برای تعمیرات اساسی قطارها و واگنهای فرسوده، در بازه زمانی ۲.۵ تا سه سال انجام خواهد شد، تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای سال اول این راهبرد کافی به نظر میرسد، پیشبینی کردهایم در مرحله اول کنار کارهای معمول روزانه، کیفیسازی ناوگان را با رفع مشکلات اساسی که از سالهای قبل وجود داشته است، انجام دهیم و تعمیرات اساسی ۲۹ رام قطار نیز انجام میشود.
وی با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم در قالب تعمیرات روزانه، حداقلهای ایمنی و استاندارد را برای خدماترسانی به شهروندان رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: سلامت و ایمنی شهروندان و مسافران خط قرمز ما است و این اطمینان را به مسافران شهر زیرزمینی میدهیم که تحت هیچ شرایطی اجازه سرویس دهی قطار ناایمن را نخواهیم داد.
نظر شما