مهم‌ترین چالش بریتانیا برای پیاده‌سازی رویکردهای اقلیمی

مدیران محلی بریتانیا، کمبود بودجه لازم را عامل اصلی کم‌کاری‌های خود برای پیاده‌سازی پروژه‌های مربوط به کاهش اثرات جزایر گرمایی معرفی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی در بریتانیا به‌طور جدی سلامت مردم به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر را تحت تأثیر قرار داده است که این بحران به ادعای مدیران محلی، به مشکلات جسمی، روانی و حتی مرگ بسیاری از شهروندان منجر شده است. مدیران شهری پیش از این طرحی برای افزایش سازگاری شهرها در مقابل تغییرات آب‌وهوایی ارائه داده بودند که گزارش‌ها نشان از سرعت بسیار پایین پیشرفت پروژه‌های مربوطه دارد. در این راستا بیش از دوسوم مدیران شهرهای مختلف بریتانیا ادعا کرده‌اند که برای اجرای استراتژی‌ها و پروژه‌های مربوط به کاهش تغییرات اقلیمی با کمبود بودجه مواجه هستند و از نیاز به ۱۷.۴ میلیارد پوند برای حل این مشکل خبر دادند.

داده‌های مربوط به افزایش دما در بریتانیا

نتیجه گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی، کیفیت زندگی شهری را در سراسر بریتانیا به‌طور روزافزون تحت‌تأثیر قرار داده است که در این میان خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، کودکان و اقلیت‌های جامعه بیشترین آسیب‌پذیری را از این بحران متحمل شده‌اند.

اگرچه مدیران محلی در نقاط مختلف قلمرو عزم خود را جزم کرده‌اند تا مناطق را با این اثرات سازگار کنند و انتشار گازهای آلاینده را به حداقل برسانند، با این حال تغییر قابل‌توجهی در شرایط حاکم بر شهرها مشاهده نشده است. البته بسیاری از مدیران در اعمال اقداماتی که نرخ وقوع سیل را کاهش می‌دهد، بسیار موفق عمل کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که سایر اقدامات آن‌ها نیمه‌کاره رها شده است که این افراد علت آن را نبود بودجه کافی معرفی کرده‌اند.

بدیهی است که سازگارسازی مناطق شهری با تغییرات اقلیمی به دنبال تلاش برای کاهش انتشار گازهای آلاینده همراه است که این امر به سهم خود می‌تواند سلامت روان و جسم شهروندان را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد، ضمن این‌که در افزایش تنوع زیستی نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مهم‌ترین چالش بریتانیا برای پیاده‌سازی رویکردهای اقلیمی

کد خبر 651929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.