ارائه ۱۶ خدمت در «اصفهان من» / تدارک ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نوروز

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، با اشاره به ارائه ۱۶ خدمت توسط اپلیکیشن «اصفهان من» گفت: شهروندان و مسافران می‌توانند برای دانلود این اپلیکیشن به نشانی https://app.isfahan.ir/ مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه_ در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و عید نوروز، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل فعالیت‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده که یکی از اتفاق‌های ویژه، درنظرگرفتن اتوبوس گردشگری است.

وی افزود: اتوبوس‌های گردشگری از سه محور اصلی در شهر و مناطق گردشگری حرکت خواهند کرد؛ مسافرانی که تمایل به حضور در سطح شهر دارند، در راستای جلوگیری از ترافیک بافت اصلی، می‌توانند از اتوبوس‌های گردشگری استفاده کنند.

اتوبوس‌های گردشگری اصفهان در اختیار مسافران

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه دو محور از سه محور ذکر شده، از مجموعه باغ فدک آغاز می‌شود و بیشتر از بافت تاریخی شهر عبور می‌کند، تصریح کرد: مسیر شماره یک از باغ فدک، میدان لاله و میدان امام علی (ع) گذر می‌کند و به میدان امام حسین (ع) ختم می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت مسیر شماره دو، از باغ فدک آغاز می‌شود و از پایانه کاوه، منطقه گردشگری ناژوان و پایانه زاینده‌رود عبور می‌کند و به پایانه صفه ختم می‌شود؛ مسیر شماره سه از میدان امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز و از آتشگاه و بافت تاریخی منارجنبان گذر می‌کند.

معرک‌نژاد با بیان اینکه مسیر این اتوبوس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هر نیم ساعت یک‌بار خط اول و هر یک ساعت یک بار دو خط دیگر این اتوبوس‌ها عبور می‌کند، گفت: این طرح ظرفیت بسیار خوبی است که افراد می‌توانند از ۹ صبح هرروز تا ساعت ۲۳ از آن استفاده کنند.

امکانات اپلیکیشن «اصفهان من»

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ تاکسی در ۱۵ ایستگاه، اضافه کرد: ساعات فعالیت پارکینگ‌ها نیز در راستای افزایش رفاه مسافران و ارائه خدماتی بهتر به آنها تغییر کرده است.

معرک‌نژاد با اشاره به ارائه ۱۶ خدمت در اپلیکیشن «اصفهان من» گفت: مسافران با دانلود کردن اپلیکیشن «اصفهان من» از آدرس https://app.isfahan.ir/ می‌توانند خدمات بسیار خوبی را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه خدمات این اپلیکیشن، خدماتی است که مسافران و گردشگران از آن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: اطلاعاتی از جمله پارکینگ، اسکان، مراکز تفریحی گردشگری، نقشه شهر اصفهان، فروشگاه‌های خرید، بازارهای روز و کوثر و مراکز صرف غذا در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ نقطه برای صرف غذای سبک تدارک دیده شده که اطلاعات آن در اپلیکیشن اصفهان من موجود است، افزود: رویدادهای فرهنگی نیز توسط این اپلیکیشن به‌صورت آنلاین و به‌روز به مسافران اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین بیش از ۵۰ مسجد که از صبح تا پاسی از شب خدماتی از جمله آب‌جوش را به مسافران ارائه می‌دهند نیز در این برنامه مشخص شده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه مسیریابی یکی از ویژگی‌های شاخص این برنامه است، تصریح کرد: پر یا خالی بودن و ظرفیت پارکینگ‌های شهرداری نیز در این برنامه مشخص می‌شود و اطلاعات مراکز درمانی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در این برنامه جای داده شده است.

تدارک ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نوروز

وی با بیان اینکه همکاران در اداره ارتباطات مردمی به صورت سه شیفت و شبانه‌روزی پاسخ‌گوی سامانه ۱۳۷ هستند، ادامه داد: اطلاعات جایگاه‌های سوخت، زمان رسیدن اتوبوس و مترو و مکان سرویس‌های بهداشتی نیز توسط این برنامه به اطلاع مسافران و گردشگران خواهد رسید.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اپلیکیشن «اصفهان من» جزو خدمات الکترونیک شهرداری اصفهان و اپلیکیشن شهروندی است، گفت: ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در کل ایام نوروز تدارک دیده شده است و بیشتر برنامه‌ها به علت تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، رویکرد معنوی و مذهبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شب گذشته برنامه سال تحویل در دو مکان گلستان شهدا و پل خواجو برگزار شد که جمعیت بسیاری در این برنامه شرکت کردند، اضافه کرد: حدود ۶۰۰ آتش‌نشان در تمام نقاط اصفهان به‌ویژه باغ فدک، در طول ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

تحولات و اقدامات شاخص مجموعه باغ فدک

معرک‌نژاد با بیان اینکه شاهد تحولات و اقدامات شاخصی در مجموعه باغ فدک هستیم، اظهار کرد: آب شرب، یکی از مشکلات مجموعه باغ فدک در سال‌های گذشته محسوب می‌شد که طی سال جاری برای رفع این مشکل، مخزن آب شرب ۲۰۰ مترمکعبی تهیه و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه باغ فدک، مکانی امن برای استقرار مسافران است، افزود: در مجموعه باغ فدک اتاقی تدارک دیده شده است که در آن تمام فعالیت‌های ارگان‌ها و کمیته‌های ستاد سفر سال جاری به اطلاع میهمانان می‌رسد.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، با بیان اینکه خبرگزاری ایمنا به صورت ۲۴ ساعته اخبار کل ستاد را منعکس می‌کند، تصریح کرد: در ستادهای هدایت بروشورهایی به منظور راهنمایی افراد تهیه شده است و نیروها برای ارائه خدمات به مسافران در این ستادها حضور دارند.

وی ادامه داد: نیروهای ارائه دهنده خدمات در ستادهای هدایت سفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند و در محدوده‌های تاریخی سطح شهر، راه‌آهن، فرودگاه و سایر مبادی ورودی مسافر نیز نیروها در حال ارائه خدمات هستند، اما شهروندان و مسافران در صورت وجود نقص احتمالی در این ستادها، می‌توانند موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

به‌روز رسانی و اصلاح ۲۲ تابلوی مزین به تمثال شهدا

معرک‌نژاد گفت: اصفهان شهر شهیدان نام‌آور است و در نقاط مختلف سطح شهر باید ریشه‌های هویتی ما به نمایش گذاشته شود و سال جاری به صورت خاص و ویژه این موضوع را پیگیری کرده‌ایم؛ از چند هفته گذشته پنج مبادی محورهای ورودی، ۲۲ تابلوی مزین به تمثال شهدا به‌روزرسانی و اصلاح شده و تابلوهای چهار وجهی در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه تابلوهایی با جملاتی مربوط به ایثار و شهادت و تصاویر دسته جمعی شهدا در سطح شهر نصب شده است، اضافه کرد: بعضی از تابلوها به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داده شده که از امروز در سطح شهر قابل مشاهده است.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری، شعار «شهر رمضان، شهر زندگی» در رأس کار قرار گرفته است.

راه‌اندازی رادیو صدای شهر به صورت برخط و طرح «مهمان ما»

وی با اشاره به نصب بنرهایی در سطح شهر مرتبط با تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: برای نخستین‌بار در سال جاری رادیو «صدای شهر» به‌صورت برخط راه‌اندازی شده است.

معرک‌نژاد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، خدمات ارائه شده و قوانین و ملاحظات از طریق رادیو صدای شهر به اطلاع مردم می‌رسد، البته طرحی ویژه با عنوان «مهمان ما» را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: روزانه دو خانواده از افرادی که اپلیکیشن اصفهان من را نصب کرده باشند، در فرایند قرعه‌کشی انتخاب و یک روز مهمان شهرداری اصفهان می‌شوند تا از اماکن تاریخی شهر بازدید و غذای سنتی اصفهان را صرف کنند.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه افراد حاضر در ستادهای هدایت، تشویق شهروندان و مسافران را مد نظر داشته باشند، گفت: هر بار یکی از مدیران، درگیر طرح خانواده‌های میهمان می‌شوند و این طرح در قالب کلیپ‌های ۱۰ دقیقه‌ای در صداوسیمای اصفهان پخش خواهد شد.

کد خبر 649260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.