جاده دسترسی به روستاهای آورگان احداث شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: احداث جاده دسترسی به روستاهای آورگان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز_ پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفند_ در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به استناد ماده ۱۲ دستور العمل نظارت بر چگونگی انجام حسابرسی شهرداری‌ها و سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها، ارزیابی عملکرد درآمد و هزینه سازمان همیاری شهرداری‌های استان مربوط به ماه‌های دی و بهمن ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قراردادهای پیشنهادی واصله از مؤسسه‌های حسابرسی جهت حسابرسی سال ۱۴۰۱ سازمان همیاری شهرداری‌های استان بررسی و مؤسسه حسابرسی ارکان سیستم توسط اعضای کمیسیون انتخاب و جهت انجام امور به سازمان مذکور معرفی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: احداث جاده دسترسی به روستاهای آورگان، سیبک، کلبی بک، گلوگرد و حسین‌آباد باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین یک کیلومتر از جلوی پاسگاه بلداجی تا سه راهی قلعه ممکا و چغاخور با مشکل روشنایی مواجه است.

وی ادامه داد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری، پیشنهاد می‌شود، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

صفیان با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین آب کشاورزی روستاهای زیردست سد چغاخور تصریح کرد: کشاورزان روستای کلبی بک در زمان گذشته به دنبال تخصیص آب نرفته و اکنون جهت تأمین آب زمین‌های کشاورزی از سد چغاخور با مشکل تخصیص آب و برق مواجه شدند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان، افزود: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرد، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به‌عمل آورند.

کد خبر 648281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.