حمیدرضا دهقان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خطکشی متفاوت عابر پیاده در چهارراه ریاضی یزد، اظهار کرد: این کار باعث افزایش جذابیت خطوط عابر پیاده برای شهروندان و لازمه شهرهای انسانمحور است.
وی رنگآمیزی، استفاده از خطوط نورانی و علائم خاص برای خطوط عابر پیاده را به منظور جلب توجه رانندگان به این خطوط مهم دانست و افزود: چهل درصد از کشتههای تصادفات شهر یزد عابران پیاده هستند و شهرداری برنامههای جدیدی را برای کاهش این آمار در دستور کار دارد.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد خطکشی متفاوت عابر پیاده را جهت بیشتر دیده شدن این خطوط برای رانندگان دانست و خاطرنشان کرد: عابران پیاده با اینگونه اقدامات خلاقانه از این خطوط عبور میکنند.
وی با بیان اینکه خطوط عابر پیاده زیبا و مطلوب را در خیابانهایی با آسفالت جدید یا زیرسازی مناسب میتوان اجرا کرد، ادامه داد: امکان ایجاد خطوط عابر پیاده متفاوت در دیگر سطوح شهر امکانپذیر است، مشروط به اینکه خطوط عابر پیاده قدیمی نباشد.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: در تقاطع شحنه آسفالت خوبی اجرا شده و تصمیم بر این است که خطوط عابر پیاده سه بعدی در آنجا نصب شود.
دهقان با بیان اینکه هزینه رنگآمیزی خطوط متفاوت و جدید عابر پیاده نسبت به خطوط معمولی ۱.۵ برابر است، افزود: پنجاه درصد افزایش هزینه برای ترسیم این خطوط وجود دارد، اما اهمیت خطوط عابر پیاده به عنوان یکی از ارکان اصلی شهر و ایمنی معابر باعث میشود تا چنین هزینهای باصرفه باشد.
نظر شما