به گزارش ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به بهرهبرداری از پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی و مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراههای امام علی (ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار در سیوپنجمین پویش امید و افتخار، اظهار کرد: این پویش -شنبه ششم اسفندماه- با حضور شهردار تهران به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی با تأکید بر اینکه با آغاز دوره ششم مدیریت شهری پایتخت و تلاش برای تکمیل گردشهای ترافیکی تقاطعات موجود، تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام علی (ع) نیز در مسیر اجرای تمهیدات در حوزه عمرانی قرار گرفت، افزود: تکمیل کندروهای این بزرگراه در بخشهای فاقد معارض و احداث مسیرهای دسترسی مورد نیاز از خردادماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: تکمیل مسیرهای تقاطع بزرگراههای امام علی (ع) و شهید نجفی رستگار، ضمن اتصال طولانیترین بزرگراه شمالی- جنوبی شهر تهران به محور کمربندی شرقی- غربی پایتخت (بزرگراه آزادگان)، نقش مؤثری در هدایت و توزیع متناسب بار ترافیکی خواهد داشت.
محمدخانی با اعلام اینکه بر اساس بررسیهای فنی صورت گرفته، این گشایش ترافیکی کاهش ۱۷ کیلومتری طول سفرهای درون شهری را در پی دارد، خاطرنشان کرد: بخشهای مختلف این پروژه شامل مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار با عرض ۱۰ متر و طول ۲۰۰ متر، رمپ راستگرد شمال به غرب با عرض شش متر و طول ۳۳۰ متر، لوپ شرق به جنوب تقاطع با عرض ۹ متر و طول ۳۲۰ متر و روسازی مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول هزار متر است.
وی با اشاره به جزئیات پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی گفت: بزرگراه شهید آوینی به دلیل دسترسی به بزرگراه امام علی (ع) و شمال تهران از یک سو و مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و ترافیک عبوری خیابان سلمان فارسی از سوی دیگر، همواره با تقاضای ترافیکی قابل توجهی مواجه بوده و این در حالی است که عملکرد نه چندان مناسب دور برگردانهای همسطح به ویژه در محدوده تقاطع خیابان سلمان فارسی زمینه ساز تداخل جریانهای عبوری و وقوع تصادفات خطرناک میشد.
سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: با درخواست شهرداری منطقه ۲۰ احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی از اواخر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد تا ضمن افزایش ضریب ایمنی تردد، بخشی از گردشهای اضافی شهروندان در طول مسیر بزرگراه شهید آوینی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه بهرهبرداری از پل دوربرگردان شرق به شرق، بیش از هر چیز مشکلات ناشی از دوربرگردانهای همسطح بزرگراه شهید آوینی که به صورت نقاط حادثه ساز ترافیکی عمل میکرد را برطرف میکند، یادآور شد: این پل ضمن ارتقا ایمنی تردد، کمک بسزایی به روان سازی جریان ترافیک در این معبر بزرگراهی خواهد کرد.
محمدخانی گفت: بر اساس بررسیهای فنی انجام شده، زیر بار رفتن دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی، کاهش ۵.۲ کیلومتری طول سفرهای درون شهری و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندهها را در پی خواهد داشت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه این پل با عرشه فلزی به طول ۴۵۰ متر و عرض متوسط هشت متر با چهار دهانه و ۶ ستون برای دو خط عبوری ساخته شده است، گفت: در پل شهید آوینی، دیوارهای حائل ۴۷۰ متر مربعی به کار گرفته شده و همچنین اصلاح هندسی مسیر نیز انجام شده است.
وی با اشاره به پنج هزار و ۵۵۱ متر مکعب بتنریزی در این پروژه، تصریح کرد: شش هزار و ۹۹۴ متر مربع قالب بندی، ۱۱۲ تن آرماتوربندی، هفت هزار و ۶۶۵ متر مکعب پی کنی و خاکبرداری، ۳۳۰ تن سازه فلزی سنگین، ۸۳ تن کیجگذاری، سه هزار و ۵۰۰ متر جدول کاری و چهار هزار و ۵۵۰ متر مکعب روسازی با قلوه بتن در این طرح اجرا شده است.
محمدخانی به اهم معارضین ملکی و تأسیساتی رفع شده برای اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: زمینهای کشاورزی در بخش شمالی به مساحت هزار و ۵۳۰ متر مربع، زمینهای کشاورزی بخش جنوبی به مساحت هزار و ۴۸۹ متر مربع، دریچه بازدید در بخش شمالی و جنوبی و چراغهای راهنمایی و رانندگی و تیرهای برق در بخش شمالی و جنوبی رفع معارض شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما