به گزارش ایمنا، محسن برمهانی در جریان بازدید از عملیات دوبله آثار نوروزی رسانه ملی اظهار کرد: با آنکه بهتازگی بازار جشنواره فیلم برلین اجازه حضور سازمان صداوسیما را در این بازار نداد و همین امر تا حدودی شناسایی و خریداری فیلمها را برای رسانه با محدودیت مواجه میکند، اما این مشکل را از روشهای دیگر و با شناسایی آثاری که شاید غرب دوست ندارد در این بازارها باشد، حل میکنیم تا بتوانیم از آثار جدید استفاده و بهرهبرداری کنیم و صداوسیما برای تأمین و آماده سازی آثار دوبله شده خارجی محدودیت و معذوریتی ندارد.
تدارک ۱۷۰ فیلم از ۳۰ کشور دنیا
وی با اشاره به روند رو به رشد پخش آثار سینمایی جدید برای ایام نوروز طی سالهای اخیر، گفت: شبکههای سیما، نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۷۰ فیلم سینمایی جدید و جذاب را در جدول پخش نوروزی خواهند داشت؛ این ۱۷۰ فیلم از ۳۰ کشور دنیا برای ایام نوروز برای مردم کشورمان در نظر گرفته شده که اغلب آنها تولید سال ۲۰۲۲ و در گونههای مختلف است.
معاون سیما ادامه داد: امسال از کشورهایی همچون شرق آسیا و کشورهای آفریقایی که آداب و فرهنگشان کمتر مورد توجه بوده، فیلم و آثار فرهنگی تأمین شده است.
وی با اشاره به تلاش شبانهروزی و خالصانه هنرمندان واحد دوبلاژ سازمان خاطرنشان کرد: بعد از ایام کرونا به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی با هدف حفظ سلامتی همکاران، مدت زمان عملیات دوبله آثار افزایش یافته است؛ البته با احیای استودیوهایی که کمتر در آنها کار میشد واحد دوبلاژ فعالتر شده است و با تلاش همکاران این واحد، امسال طبق آمار رشد ۲۸ درصدی در حوزه دوبلاژ را شاهد هستیم.
برمهانی ادامه داد: دوبلاژ در ساختار سازمان صداوسیما یک کار غیرمحتوایی دیده میشد اما هماکنون مدیریت آن ذیل اداره کل تأمین و رسانه بینالملل قرار گرفته است، به این معنا که اصالت را به محتوا و هنر دادهایم که نوید آثار باکیفیتتری را میدهد، همچنین باعث میشود پیشکسوتان عرصه دوبله و سرمایههای انسانی ما تکریم بیشتری شوند.
رایزنی برای خرید و پخش آثار سینمایی فیلم فجر در ایام نوروز
وی از خرید آثار سینمایی امسال جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: به طور معمول بعد از اتمام جشنواره، رایزنی برای خرید و پخش آثار سینمایی برای ایام نوروز از قاب تلویزیون صورت خواهد گرفت و امیدواریم در تعامل با سینمای ایران به نتایج مطلوب دست یابیم.
معاون سیما درباره حضور امسال سیما در بازار چهلویکمین جشنواره فیلم فجر افزود: حضور امسال به لحاظ درآمدزایی برای رسانه ملی طی پنج شش سال اخیر بی نظیر بوده که در مرحله نهایی شدن قراردادها است.
وی درباره بازگشت برنامههای برند به آنتن تلویزیون گفت: اینکه رسانه ملی برنامههای مطرح خود را از دست بدهد، جزو سیاستهای تلویزیون نیست و سازمان صداوسیما هیچگاه نخواسته است برند خود را از دست بدهد.
پایان تصویربرداری فصل بیزانس سریال سلمان
وی درباره آخرین وضعیت سریالهای «موسی» و «سلمان فارسی» اظهار کرد: در حال حاضر روند لازم برای این سریالها پیش میرود و میتوانیم نوید پایان تصویربرداری فصل بیزانس سریال سلمان تا آخر امسال را بدهیم.
منبع: فارس
نظر شما