برگزاری گرامیداشت شهدای یکم اسفند در سفارت ایران در اسپانیا

به همت سفارت جمهوری اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا همزمان با شب مبعث رسول مکرم اسلام مراسمی با عنوان گرامیداشت شهدای یکم اسفند وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایمنا، حسن قشقاوی، سفیر ایران در اسپانیا طی سخنانی در این مراسم با بیان جایگاه ویژه بعثت در قرآن به تبیین آن پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال یک بار بر انسان و بشریت منت نهاد و آن هم به‌خاطر مبعوث شدن نبی مکرم اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای شهدای دستگاه دیپلماسی کشور افزود: چهار شهید یکم اسفندماه سال ۶۴ که به همراه شهید محلاتی به شهادت رسیدند، دارای مدارج بالای حوزوی و روحانی بودند و سابقه درخشان مبارزاتی در طول دوران رژیم طاغوت داشتند از جمله شهید روحانی‌فرد که با شهیدان بهشتی و مقام معظم رهبری مأنوس بودند و از اعضای اولیه حلقه مبارزان به شمار می‌آمدند.

قشقاوی ادامه داد: طبق آمار موثق حدود ۴۰ درصد از کارکنان وزارت امور خارجه از خانواده‌های معزز و محترم شهدا و ایثارگران هستند که این آمار به نسبت جمعیت بین سایر وزارت خانه‌ها آمار بسیار بالا و قابل تقدیری است.

در ادامه محمد رستمانی از منسوبین خانواده شهید روحانی فرد، از شهدای سانحه هواپیمایی دقایقی از چگونگی شهادت تا برخی خاطرات شهدای مربوطه را بازگو کردند.

در این حادثه وزارت امور خارجه مفتخر به اهدا چهار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، شهیدان عیسی‌نیا، موسوی، ارشادی و روحانی فرد از جمله این شهدا هستند.

زهرا ارشادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و سمانه روحانی‌فرد، دو خانمی هستند که به عنوان فرزندان این شهدا به ترتیب در نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در آمریکا و اسپانیا مشغول به خدمت هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 642132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.