به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر بروکسل اولین نتایج طرح ترافیکی موسوم به حرکت خوب را اعلام کردند. این طرح عمدتاً با هدف تغییر جریان ترافیک در خیابانهای بسته و یکطرفه در داخل منطقه مرکزی اصلی اجرا شده است.
طبق نتایج اولیه تنها پس از شش ماه از زمان معرفی این استراتژی، کل ترافیک حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است؛ این رقم با توجه به تعداد خودروهایی که از ۴۵ تقاطع در منطقه مرکزی شهر عبور میکردند، مشخص شد. اولین شمارش در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد، در حالی که شمارش دوم در هشتم نوامبر ۲۰۲۲، چند هفته پس از اجرای طرح انجام شد.
با این وجود، در هفته اول پس از معرفی طرح، خیابانهای مرکز بروکسل شاهد اعتراض صاحبان مغازههایی بود که نگران تأثیر تردد کمتر بر فروش پایین بودند. بر اساس بیانیه این شهر، مسئولان بسیاری از نگرانیهای شهروندان را در این طرح در نظر گرفتهاند و قرار است تغییراتی در طرح اجرا شود.
اگرچه مقامات محلی باور دارند که برای نتیجهگیری خیلی زود است، به نظر میرسد بسیاری از اثرات مورد نظر این طرح محقق شده است. بخش مرکزی بروکسل جریان ترافیکی کمتری دارد، فضای پیادهروی بیشتر برای عابران پیاده و دوچرخهسواران دارد و آلودگی صوتی در این ناحیه نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
علاوه بر این، مقامات افزایش تعداد دوچرخهسواران را گزارش میدهند؛ افزایش ۲۳ درصدی در ساعت شلوغی صبح و ۱۳ درصدی در ساعت شلوغی عصر. به نظر میرسد زمان سفر در سراسر منطقه مرکزی شهر برای وسایل نقلیه به طور متوسط ثابت مانده است و در بعضی موارد بهبود یافته است.
رانندگی در کل حلقه کلاین، بلوار اطراف منطقه مرکزی شهر، با اندازهگیریهایی که در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ انجام شد، حدود یک ساعت طول کشید. این سرعت پنج دقیقه سریعتر از اندازهگیریهای قبل از همهگیری کووید -۱۹ و تقریباً برابر با سال ۲۰۲۱ است. این بدان معنی است که ترافیک در مناطق به دلیل کاهش جذابیت منطقه جدید به طور کلی در حال کاهش است و این به عنوان اثر تبخیر شناخته میشود.
در بیانیهای مطبوعاتی مدیر بخش جابهجاییهای شهری بروکسل آمده است: «بسیاری از مردم به سادگی یک انتخاب متفاوت برای جابهجایی انجام دادهاند و برای مثال به دوچرخهسواری یا حملونقل عمومی روی آوردهاند. طرح ترافیک به هدف نهایی کمک میکند: شهری دلپذیرتر برای همه."
نظر شما