اصغر کشاورزراد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طول پل شماره یک تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی دارای چهار درز انبساط شامل دو درز در ابتدا و انتها و دو درز در طول پل است.
وی افزود: این درزهای انبساط با توجه به تغییر مکانهای طبیعی ناشی از اختلاف دمای بین فصل سرد و گرم سال و سایر تغییر مکانهای پیشبینی شده برای تمام پلها در نظر گرفته میشود.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه این فاصله توسط درزهای انبساط الاستومری مخصوص پوشش داده میشود، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای نصب درزهای انبساط لاستیکی، به دلیل مدت زمان لازم برای برگشتن خیزهای منفی ایجاد شده در پل و ایجاد نشستهای احتمالی، حدود یک سال پس از بهرهبرداری از پل و در فصل سرد سال است.
وی اضافه کرد: برای همخوانی تراز درز انبساط با پروفیل آسفالت نهایی پل، بهتر است درزها پس از اجرای لایه آسفالت نهایی یا همزمان با آن نصب شود، لذا با توجه به اینکه در حال حاضر با توجه به فاصله زمانی مناسب نسبت به بهرهبرداری همچنین شرایط دمایی اصفهان، شرایط برای اجرای درزهای انبساط مساعد بود، تردد خودروها روی این پل به صورت موقت متوقف شده است تا پس از اجرای آسفالت نهایی و درزهای الاستومری همتراز آسفالت، دوباره پل برای تردد خودروها بازگشایی شود.
کشاورزراد افزود: تصاویری که از فاصله دو قسمت پل در فضای مجازی منتشر شده است نیز مربوط به همین درزهای انبساط و فاصله بین دو قسمت عرشه، همان درز انبساط پیشبینی شده برای پل است.
نظر شما