به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه بیستوسوم بهمن_ در دوره آموزشی معلمان جدیدالاستخدام و خرید خدمات شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران، اظهار کرد: ماه رجب را ماه عبادت و بندگی میدانند، گفتهاند اگر کسی بخواهد شب قدر را درک کند باید از ماه رجب خود را آماده کند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در زمانی اتفاق افتاد که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و وجه مشترک هر دو، دین ستیزی و سکولاریسم بود، هرچند از شیوههای متفاوتی استفاده میکردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: دین جایگاهی در اجتماع و سیاست و زندگی نداشت. امام آمد، انقلاب را آغاز کرد و نهضت ما از منظری نتیجه فعالیتهای قرون گذشته است. این انقلاب دو ویژگی مهم نسبت به همه انقلابهای دیگر دارد که ما به آن افتخار میکنیم.
وی با بیان اینکه، انقلاب ما نفی استبداد و نفی استکبار داشت و نفی سبیل در قرآن کریم را تفسیر کرد که زیر بار ظلم نرویم؛ نه ظلم کشورهای دیگر تحت عنوان استعمار و نه ظلم داخلی تحت عنوان استبداد، گفت: انقلاب ما بر اساس موازین دینی بود. این انقلاب به اسلام، دین و بهویژه شیعه عزت داد. در هیچ دورهای بهاندازه دوره حاضر اسلام عزیز نشده و شیعیان عزت پیدا نکرده و این مرهون انقلاب اسلامی است. در بعضی دورهها افراد تشیع یا اسلام خود را کتمان میکردند، اما امروز در اروپا و آفریقا و آمریکای لاتین، تشیع خود را فریاد میزنند.
ابراهیمی اظهار کرد: انقلاب توسط ملت و به رهبری فردی فرهیخته به پیروزی رسید که از انقلاب برای خود هیچگونه منفعتی نمیخواست و همه چیز را برای افراد جامعه میخواستند، لذا هموطنان هم در سالهای مختلف با شرکت در انتخاباتها و راهپیماییها تجدید میثاق خود با آرمانهای این انقلاب را اعلام کردند.
وی ادامه داد: برای مثال فردی مانند شیخ زکزاکی که تحتتأثیر امام قرار گرفته بود، با انتخاب مذهب تشیع حدود ۲۰ میلیون نفر را در نیجریه شیعه میکند، بنابراین همه پذیرفتهاند که ایران یک قدرت اثرگذار جهانی و با رویکرد دینی است، مشکلات متعددی داریم زیرا نظم پوشالی سلطهگران را بر هم زدهایم و سالانه میلیاردها دلار هزینه میکنند تا انقلاب را دچار مشکل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی توجه به تربیت دینی است، تصریح کرد: تفکر غیردینی معلم را به آموزشدهنده صرف تنزل میدهد، اما تفکر دینی معلمان را همکار صفت ربالعالمین خدا و پیامبران میداند. نقش الگویی یعنی پوشش، رفتار، اخلاق، حتی اخم و خنده ما هم جنبه تربیتی مییابد.
وی در خصوص برشمردن مؤلفههای تربیت دینی، افزود: همه انسانها عزیز هستند، اگر تربیت اتفاق بیفتد آموزش هم رخ میدهد و دوران کرونا نشان داد، هیچ جایگزینی برای معلم وجود ندارد، زیرا بعد تربیتی معلم مهمتر از بعد علمی آن است.
ابراهیمی اضافه کرد: اگر نگاه ما به علم بهعنوان منبع قدرت الهی باشد؛ هنگامی فردی علم دارد یعنی در مسیر خدایی حرکت میکند. عالم مطلق خدا است و فردی که در مسیر علم حرکت کند یعنی در مسیر خدا حرکت کرده است.
وی با اشاره به اینکه امروز پنجمین جلسه معلمان جدید تحت عنوان مهارتهای حرفهای و شغلی است که ادامه خواهد یافت و شیوهنامه آن نیز بهزودی ارسال خواهد شد، اظهار کرد: تلاشمان این است که همکاران با هم همراه شوند و شبکه معلمان جدیدالاستخدام ایجاد شود و در مسیری که الگوی مناسبی برای دانشآموزان باشد حرکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: میخواهیم معلمان هم در تصمیمسازیها نظر دهند، زیرا بهترین افرادی که میتوانند در حوزه قوانین آموزش و پرورش نقشآفرین باشند، خود فرهنگیان هستند، بعد انتقال تجربه در همین شبکهها اتفاق بیفتد تا دیگران از این تجربهها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم بخشی از مطالبات معلمان خرید خدمات را پرداخت کنیم تا معلمان ما دغدغهای نداشته باشند و بتوانند با آسایش فکری به بحث آموزش و تربیت بپردازند.
نظر شما