کسورات حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و ارائه گزارشی از مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق، در سه ماهه پاییز، کسورات حقوق بازنشستگان کشوری و مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، در مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ این صندوق، به‌دلیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و کسورات حقوق، میزان تماس بازنشستگان با مرکز پاسخگویی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سه‌ماهه مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰، تعداد تماس‌های پاسخ داده‌شده به بازنشستگان کشوری و سایر مخاطبان در آبان ۵۷ هزار و ۷۹۳ تماس، در آذر ۵۴ هزار و ۳۶۱ تماس و در دی نیز ۳۳ هزار و ۵۸۲ تماس بوده است.

بررسی مقایسه‌ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماه‌های آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که تغییر تعداد تماس‌های تلفنی در آذر ۱۴۰۱ در مقایسه با آبان امسال ۵.۹۴ درصد کاهش و در دی نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل ۳۸.۲۲ درصد کاهش داشته است. علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به‌موقع کسور حقوق و به‌روزشدن این بخش از پرداختی‌ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است.

پرسش‌های مربوط به «میزان افزایش حقوق» از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان به سه هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی‌ماه رسیده است. همچنین پرسش درباره پرداخت «کسورات حقوق» در آبان، یک هزار و ۵۰۷ مورد بوده که به ۶۶۴ مورد در آذر و ۳۸۰ مورد در دی‌ماه رسیده است.

پرسش‌های بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس ۲۵۰۰ درباره «زمان واریز حواله‌های طرح جبران خسارت درمان» نیز از هشت هزار و ۲۸۹ پرسش در آبان به شش هزار و ۳۰۱ پرسش در آذر و یک هزار و ۷۵۱ پرسش در دی رسیده است.

کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزئیات حکم، حکم ترمیم ۱۴۰۱، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره‌مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب‌سازی حقوق، بیشترین موضوعات موردسوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به‌طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، موضوع «بیمه اکمل درمان» که در آبان، ۴۰۴ بار مورد سوال تماس‌گیرندگان بوده است، در آذر، یک هزار و ۶۰۴ بار و در دی نی، ۸۷۵ بار پرسیده شده است. همچنین پرسش‌های مربوط به «بیمه سلامت» که در آبان ۳۸۴ مورد بوده، در آذر به ۳۵۵ مورد رسیده و با طی روندی افزایشی، در دی به ۴۵۶ مورد تماس تلفنی رسیده است.

به‌منظور توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با ذی‌نفعان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند درخواست خود را از طریق رسانه‌های مختلف این صندوق ازجمله تماس تلفنی با مرکز ۲۵۰۰ یا ارسال پیام صوتی به این مرکز به‌ویژه در زمان‌های خارج از ساعات اداری یا ارسال درخواست کتبی از طریق نرم‌افزار صبااپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذی‌نفعان) برای کارشناسان ارسال کنند که دریافت پاسخ آن از طریق «کد رهگیری» قابل پیگیری است.

همچنین هنگامی که اپراتور مرکز پاسخگویی اطلاع کافی از پرسش تماس‌گیرنده نداشته باشد، پرسش به‌صورت پیام متنی در سامانه ثبت شده و در قالب یک تیکت به لایه دوم که شامل کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی است ارجاع داده می‌شود. پس از ثبت پاسخ توسط کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به‌صورت پیامک برای شماره همراه تماس‌گیرنده ارسال می‌شود.

بر همین اساس، پاسخگویی به درخواست خدمت از طریق پیام صوتی مرکز ۲۵۰۰، ثبت درخواست در نرم‌افزار صبااپ و درگاه خدمات الکترونیک در آبان، دو هزار و ۸۴۳ مورد (دو هزار و ۵۸۰ پاسخ)، در آذر سه هزار و ۲۲۰ مورد (پاسخ به تمام موارد) و در دی دو هزار و ۷۲۷ مورد (با ۲ هزار و ۵۸۰ پاسخ) انجام شده است.

تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر آن است که با اطلاع‌رسانی هرچه دقیق‌تر و با استفاده از روش‌ها و ابزار مختلف، پاسخگویی غیرحضوری و برخط به پرسش‌های بازنشستگان و ذی‌نفعان را افزایش و مراجعه حضوری این افراد به مدیریت‌های استانی را کاهش دهد.

کد خبر 636555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.