به گزارش ایمنا، نظر به ضرورت اطلاعرسانی تصمیمات شورای رقابت و سیاست این شورا مبنی بر شفافیت و پاسخگویی، روابط عمومی مرکز ملی رقابت خود را موظف به اطلاعرسانی دقیق و به موقع دانسته و این مهم را به صورت مرتب از طریق وبسایت مرکز ملی رقابت اطلاعرسانی خواهد نمود.
در این چارچوب با عنایت به التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و ضرورت تبیین اقدامات شورای رقابت، موارد زیر به اطلاع عموم میرسد.
۱. از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی و پایش بازار خودرو و سیاستهای مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و طی جلسات ۵۲۷، ۵۲۸ و نهایتاً ۵۳۳ این شورا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاستهای مربوط به این بازار ایجاد گردید.
۲. جلسات کارگروه خودرو در مرکز ملی رقابت با حضور همه ذینفعان و متخصصان این حوزه به صورت فشرده و فوقالعاده تشکیل و در حال بررسی بازار و جمعبندی دستورالعمل موضوع بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی میباشد که در صورت تصویب شورای رقابت اطلاعرسانی خواهد شد.
۳. شورای رقابت انتظار دارد ضمن ملاحظه اختیارات و وظایف قانونی این شورا از اظهارنظرهای غیرمستند و نا دقیق پرهیز نموده و به بهینه شدن تصمیمات شورا کمک شود.
۴. در پایان ابراز امیدواری میشود با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد کشور از منظر رقابت و ضرورت مداخله جدی شورا در بخشهای مختلف با هدف توسعه فضای رقابتی و رفع انحصارات و برنامه گسترده شورا در این خصوص در دوره سوم، امید است اصحاب رسانه و صاحبنظران اقتصادی ضمن بازتعریف نقش و جایگاه شورای رقابت در نظام حکمرانی کشور به تحقق اهداف شورا در بخشهای مختلف کمک کنند.
نظر شما