محمد پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سهم سازمان تاکسیرانی اصفهان از سفرهای روزانه درونشهری شهروندان ۱۱ درصد است که عدد مناسبی نیست و شرایط موجود باعث شده است تا به این عدد برسیم.
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده است، به این معنا که بعضی از خودروها فعالیتی ندارند یا به طور مستمر فعالیت نمیکنند، زیرا خودروهایی با عمر ۱۵ سال به بالا، عمر مفید خود را سپری کرده است و امکان دارد روزانه نیازمند تعمیر و مراجعه به تعمیرگاه باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به استاندارد موجود برای تعداد تاکسیهای در حال تردد در برابر جمعیت شهروندان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه حملونقل درونشهری توسط سازمانهای مختلف از جمله اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو رصد و مدیریت میشود، برآورد این عدد نیز بر عهده معاونت حملونقل است اما بار ترافیکی شهر، به غیر از تاکسیهای زیرمجموعه تاکسیرانی، بر دوش تاکسیهای اینترنتی است.
وی ادامه داد: تاکسیهای اینترنتی باید زیر نظر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری فعالیت کنند، البته ذائقه مردم تغییر کرده است و همچون گذشته به صورت سنتی عبور و مرور نمیکنند، لذا تمایل به استفاده از تاکسیهای اینترنتی بیشتر دیده میشود. سهم این تاکسیها در جابهجایی روزانه مسافران شهر اصفهان هشت درصد است.
پرورش با توضیح علت شکست طرح سامانههای پرداخت الکترونیکی کرایه در شهر اصفهان تصریح کرد: در برههای از زمان تصمیم گرفته شد تاکسیهایی که در سطح شهر تردد میکنند، به سامانه هوشمند مجهز شوند اما این طرح، نتیجه مطلوبی را حاصل نکرد و با مقاومت رانندگان مواجه شد.
وی گفت: به نظر میرسد اغناسازی رانندگان، فرهنگسازی برای مسافران در سطح شهر و برقراری طرحهای تشویقی در کنار سامانه هوشمند، به خوبی انجام نگرفت و همین امر باعث شد تا برای چند سال این سامانهها کارایی نداشته باشد و در عمل راننده و مسافر نتواند از آن بهره ببرد، بنابراین دلایل استقبال نکردن رانندگان یا مسافران و شکست این طرح باید کارشناسی شود.
نظر شما