سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکنون در شبکههای اجتماعی شاهد روشهای جدیدی از کلاهبرداری هستیم که با ترفند مهندسی اجتماعی، کاربران را به درگاههای جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب آنها میکنند.
وی افزود: در این روش کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا، اقدام به دریافت پول از شهروندان کرده و پس از آن دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاههای جعلی بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداریهای بیشتر کنند.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: بنهای تخفیفی ارائه شده از سوی این کلاهبرداران، در فروشگاههای معتبر بدون ارزش بوده و حتی ممکن است در صورت خرید کالا با بنهای تخفیفی، کالای خریداری شده ارسال نشود یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایینتر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده شود.
وی خاطرنشان کرد: گزارشها و تماسهای متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق پیامهای جعلی و اغواکننده به پلیس فتا واصل میشود که کاربران به هیچ وجه نباید به پیامکهایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست، اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، با رؤیت کالا از صحت آن اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ مرتضوی از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
نظر شما