برگزاری تورهای هویتی برای دهه هشتادی‌ها در قم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از برگزاری تورهای هویتی ویژه دهه هشتادی‌ها برای نخستین بار در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی ملایی امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با گرامیداشت دهه بصیرت اظهار کرد: شهرداری قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی پیشگام است.

وی با مطرح کردن لایحه دریافت مجوز تسهیلات برای برگزاری اردوی راهیان نور، افزود: شهرداری در سال‌های گذشته کمک‌هایی برای برگزاری اردوی راهیان نور ارائه کرده و شورا نیز در دوره‌های مختلف بر این کمک اهتمام داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از برگزاری تورهای هویتی برای دانش‌آموزان در شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار در شهرداری ردیف بودجه‌ای مبنی بر برگزاری تورهای گردشگری هویتی با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شد و این اتفاق بسیار خوبی در این حوزه است.

وی تأکید کرد: این تور برای دهه هشتادی است تا عناصر هویتی در شهر به آن‌ها معرفی شود اما این مبلغ به نسبت کاری که قرار است انجام شود، کم است و باید در این حوزه کار کرد.

ملایی با اشاره به اهمیت تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی در شهر، یادآور شد: در حوزه پیوست فرهنگی جای کار بسیاری وجود دارد، اما در این حوزه اتفاقی نیفتاده است و باید بخش پژوهش درگیر این حوزه شود.

وی با اشاره به لایحه دریافت مجوز حق‌القدم ائمه جماعات شهرداری قم و سازمان‌های وابسته، گفت: باید این موضوعات در کمیسیون فرهنگی مطرح شود تا بتوانیم گزارش از موضوعات راهبردی آن بگیریم اما تنها در کمیسیون بودجه مطرح می‌شود.

ایرادات شکلی و نگارشی لوایح ارسالی شهرداری حل شود

روح‌الله امرالهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت تدوین و نگارش لوایح بر اساس قوانین اظهار کرد: شهرهای دیگر از نوع نگارش لوایح در قم سو استفاده کرده‌اند و دیگر نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: در تنظیم لوایح ایرادهای شکلی رفع شود تا باعث سو برداشت و نارضایتی بین مردم نشود؛ درمجموع لوایح درست است، اما باعث سو برداشت شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: دقت ما در تنظیم لوایح برای رفع مشکلات حوزه شهرسازی با مردم بسیار مهم بوده است و باید نسبت به آن توجه کافی را داشته باشیم تا مردم از عملکرد شورا ناراضی نباشند.

وی تاکید کرد: تمام توافق‌نامه‌هایی که شهرداری در مورد یک ملک انجام می‌دهد در یک لایحه کامل ارائه شود، زیرا تعدد آن در کمیته انطباق مشکلاتی را ایجاد کرده است و باید این مسئله نیز در لوایح حل شود.

کد خبر 631340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.