به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «مربی شدن» شامل بخشهای مختلف است؛ بخش اول سفری به سوی رشد در مربیگری، بخش دوم شایستگیهای محوری در مربیگری، بخش سوم رویکردهای روانشناسی به مربیگری در بخش چهارم به فعل و عمل مربیگری از منظرهای مورد پرداخته شده است، بخش پنجم رشد و توسعه «توانایی فعل مربیگری» و در بخش ششم حدود ۲۱ ابزار و تکنیک مفید برای فعل مربیگری برای مربیان معرفی شده است.
در مقدمه کتاب «مربی شدن» میخوانیم:
مربی بودن یک شیوه زیستن است؛ شیوهای از زیستن که ایجاد صمیمیت و اعتماد، یاریگری در رشد افراد، گوش کردن مؤثر، پرهیز از قضاوتها، پرسشگری مفید، تسهیل رشد و یادگیری همراهان را در کانون توجه خود قرار میدهد. شیوهای که رشد فردی برای مربی را در پی دارد گونهای از زیستن است که یاریگر یادگیری و رشد همراهان است.
این پرسش کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت بهصورت عمومی و حرفه مربیگری بهصورت خاص مطرح است که «برای مربی شدن چه کنیم؟». یافتههای پژوهشها و اندیشههای اندیشمندان برجسته نشان میدهد که برای مربی شدن لازم است به سه بعد «شخصیت مناسب، دانش مفید و تجربه مولد» توجه جدی داشته باشیم.
شخصیت مناسب پیشنیاز و مقدمه برای مربی شدن محسوب میشود. حوزه دانش، ما را در شناسایی و انتقال اصول، شایستگیها و تکنیکها یاری میدهد و در نهایت تمرین، کسب تجربه و گفتوگو با دیگری درباره تمرینها همچنین تجربهها رکن اجتنابناپذیر مربی شدن است.
مطالب کتاب به گونهای تنظیم شده است که بخش زیادی از این دغدغهها برای مربی شدن را پوشش میدهد.
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران این مجموعه را در ۴۴۵ صفحه و به قیمت ۲۴۰ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.
نظر شما