به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری قم، سیدمحمدحسین دهناد با اشاره به طرح جامع حملونقل، اظهار کرد: برای این طرح افق ۱۵ ساله دیده شده است و در سه قالب کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت قابل بررسی است که باید مطالعات جامعی در ارتباط با حملونقل و وضعیت آن داشته باشیم و مشکلات، کمبودها و چالشهای آن را بررسی و تحلیل کنیم.
وی افزود: در مرحله اول و دوم طرح ترافیک و در گام سوم نیز راهکارها، بایدها و راهبردها برای رفع مشکلات در قالب کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت و برای هرکدام یک دوره زمانی یک ساله ارائه شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با توجه به زمان انجام مطالعات جامع که در سال ۹۷ انجام شده، نگاه کوتاهمدت تا سال ۱۴۰۲، میانمدت تا سال ۱۴۰۷ و بلندمدت تا سال ۱۴۱۲ در نظر گرفته شده است و این مطالعات بر اساس دستورالعمل وزارت کشور با تأکید بر حفظ یکپارچگی مطالعات در کشور انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه تعداد خودروهای فعال در شبکه معابر شهر قم سه برابر شده است، این در حالی است که جمعیت شهر قم تنها ۳۰ درصد افزایش داشته و در ۱۵ سال گذشته سهم استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درونشهری از ۱۶ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.
دهناد گفت: در حال حاضر کارایی و شرایط پایانهها مطلوب نیست و در این مطالعات نیز چهار گزینه برای توسعه پایانههای شهر قم در افق بلندمدت پیشبینی شده و لازم است با توسعه پارکسوارها تردد وسایل نقلیه شخصی در هسته مرکزی شهر کنترل شود.
نظر شما