بازگشایی گالری ملی پرتره لندن در سال ۲۰۲۳

نوسازی گالری ملی پرتره لندن، پایتخت انگلستان بالاخره پس از سه سال تعطیلی و با سرمایه‌گذاری لئونارد بلاواتیک، میلیارد آمریکایی-بریتانیایی و هربرت اسمیت فریهیلز، شرکت خدماتی-حقوقی بریتانیایی به پایان رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درهای گالری ملی پرتره لندن به عنوان یکی از محبوب‌ترین موزه‌های پایتخت بریتانیا از بیست‌ودوم ژوئن سال ۲۰۲۳ و پس از سه سال تعطیلی با هدف نوسازی به روی مردم باز خواهد شد. این گالری شگفت‌انگیز که از قدمتی ۱۶۶ ساله برخوردار است، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های قلمرو به‌شمار می‌رود که نام آن به عنوان اولین موزه پرتره جهان به ثبت رسیده است. نوسازی این موزه محبوب و باشکوه هزینه‌ای ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند را در بر داشت که پرداخت ۱۰ میلیون پوند آن را لئونارد بلاواتیک به عهده گرفت، مشروط بر این‌که طبقه اول گالری به نام "بخش بلاواتیک" (Blavatnik Wing) ثبت شود.

بازگشایی گالری ملی پرتره لندن در سال ۲۰۲۳

بخش بلاواتیک در مجموع ۹ گالری را در بر خواهد گرفت که در آن پرتره‌هایی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ بریتانیا از دوران تئودور (اواخر قرن پانزدهم تا اوایل قرن شانزدهم میلادی) تا اواسط قرن بیستم در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین پرتره‌هایی که در این نمایشگاه‌ها قرار خواهد گرفت می‌توان به تصویر چارلز داروین، زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی قرن نوزدهم که نظریه "زیست‌شناسی فرگشتی" را ارائه داد، املین پنکهرست، فعال سیاسی بریتانیایی حامی حقوق زنان و مری جین سیکول یک قهرمان گمنام و پرستار جامائیکایی-اسکاتلندی اشاره کرد. طراحی این ۹ گالری را معماران شرکت جیمی فابرت، معمار پرآوازه بریتانیایی به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند که به دنبال آن، قرار است بخش شرقی و غربی گالری نیز نوسازی‌های ویژه‌ای را تجربه کند و بازدید از آن‌ها به‌زودی برای عمومی مردم آزاد شود. در این راستا، فضاهای اصلی موزه برای کاربری سابق خود حفظ می‌شود، با این حال بخش‌های جدیدی به عنوان فروشگاه و مراکز خدمات به آن‌ها اضافه خواهد شد.

یک ورودی جدید در بخش شمالی گالری پرتره ملی به نام Ross Place به افتخار مؤسسه خیریه Ross که در تأمین بودجه نوسازی این موزه مشارکت داشته است، ایجاد خواهد شد.

کد خبر 629972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.