دولت همکاری خوبی برای نوسازی تاکسی‌ها ندارد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نوسازی تاکسی‌ها دغدغه جدی این کمیسیون است، اما تاکنون دولت و شرکت‌های سازنده خودرو همکاری مطلوبی برای تخصیص منابع یا تامین خودروهای مورد نیاز این حوزه نداشته‌اند.

علی‌اکبر سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ادغام کمیسیون حمل‌ونقل و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در سال دوم فعالیت آن، بیانگر تمرکز بر حوزه حمل‌ونقل و اعزام اقدامات عمرانی بر مبنای حمل‌ونقل شهری به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه پیگیری مصوبات ضابطه ۷۷۷ در وزارت کشور و برنامه‌ریزی در حوزه‌های عمران و حمل‌ونقل بر اساس طرح جامع از رویکردهای علمی شورای ششم است، افزود: در این دوره سعی بر تمرکز نسبت به تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داریم؛ البته شیراز با دارا بودن جوان‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور از پیشتازان حوزه حمل‌ونقل ناوگان اتوبوسرانی است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیگیری خرید بالغ بر ۱۵۰ دستگاه میدل‌باس از مجموعه‌های داخلی و پیگیری اجرای طرح‌های توسعه خطوط یک و دو متروی شیراز بیانگر تمرکز این کمیسیون بر حمل‌ونقل عمومی است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل احداث بالغ بر ۱۴ تقاطع غیرهمسطح برای تسهیل حمل‌ونقل شهری و تکمیل رینگ‌های ترافیکی بنا بر پیشنهاد طرح جامع در سال دوم فعالیت شورا در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

سلطانی افزود: با اجرای این تقاطع‌ها دسترسی لوپ و شریان‌ها در شهر شیراز بهینه می‌شود و دسترسی‌های پیرامونی شهر و جنوبی به شمالی شهر شیراز تا حد زیادی تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های تکمیلی مسیر دوچرخه‌سواری در محدوده ترافیکی شهر شیراز و اتصال مسیرها و شبکه‌های خطوط دوچرخه به یکدیگر لوپ‌های حرکتی در محدوده طرح ترافیک کامل می‌شود، همچنین استفاده از دوچرخه با عملکرد اصلی ترافیکی در مرکز شهر به سهولت انجام خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه‌های کنترل هوشمند در اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌ها

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با تأمین منابع مالی مورد نیاز از سوی شهرداری و در صورت مشارکت دولت، امکان خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس شهری برای تسهیل حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوس شهری شیراز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه‌های کنترل هوشمند در اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌ها، نسبت به کنترل زمان ارائه خدمات در ایستگاه‌های مختلف شهری اقدام می‌شود، همچنین امکان دسترسی آنلاین برای تمام شهروندان به وسیله اپلیکیشن شهرداری را فراهم کند تا مسافران بتوانند در هر زمان و ایستگاه، نسبت به زمان رسیدن نزدیک‌ترین اتوبوس در خط مورد نظر به وسیله گوشی‌های هوشمند و برنامه‌ریزی مناسب جهت حضور در ایستگاه و طی مسافت توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام کنند.

سلطانی گفت: این امکان فراهم شده است تا با هوشمندسازی پارکینگ‌های مسقف در محدوده ترافیکی شهر شیراز امکان رزرو محل پارکینگ برای خودروهای شخصی فراهم و برنامه‌ریزی سفر و استقرار در محدوده ترافیک برای شهروندان امکان‌پذیر شود.

وی تصریح کرد: نوسازی تاکسی‌های شهری از دغدغه‌های جدی کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز است که تاکنون دولت و شرکت‌های سازنده خودرو همکاری مطلوبی را برای تخصیص منابع یا تأمین خودروهای مورد نیاز این حوزه نکردند و این امر باعث ایجاد مشکلات زیاد برای رانندگان و دارندگان تاکسی شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: با توجه به طرح جامع حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی جهت ارتباط بین خطوط تاکسی، مترو و اتوبوس برای انتقال مناسب و بهینه مسافر، ضرورت تخصیص منابع توسط دولت به منظور نوسازی این ناوگان و توسعه تاکسی در سطح شهر به شدت احساس می‌شود، لذا امیدواریم با راه‌اندازی بیش از ۹۰ ایستگاه ثابت و ۵۰ ایستگاه متغیر جهت ارائه خدمات تاکسی به شهروندان این کلان‌شهر بتوانیم در حمل‌ونقل مرکزی شیراز خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

کد خبر 628441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.