حمیدرضا عکافی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر نقش پژوهش در توسعه جوامع اظهار کرد: پژوهش در صورتی میتواند اشتغال ایجاد کرده و فضای کسبوکار را بهبود بخشد که محور ارتباطی صنعت و دانشگاه باشد.
وی در ادامه پژوهش هدفمند و مستمر را لازمه تجاریسازی علم خواند و تصریح کرد: درصورتی که پژوهش هدفمند، بهصورت مستمر و در راستای رفع مشکلات جامعه انجام شود همچنین خلاقیت و نوآوری به همراه داشته باشد تجاری سازی علم را به منصه ظهور خواهد گذاشت.
مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان به لزوم توانمند سازی حوزه پژوهش در کشور اشاره کرد و افزود: در صورتی که حوزه پژوهش پشتیبانی شود مانند یک داروی تقویتی تمامی شاخ و برگهای رشد نیافته یا تضعیف شده جامعه را بازسازی کرده و منفعتی همه گیر خواهد داشت.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه توسعه مهارتهای دانشبنیان باعث تولید و توسعه علم شده است؛ ایجاد اشتغال را رونق میبخشد و در ادامه باعث تولید سرمایه میشود؛ در نتیجه ارتقای مهارتهای دانش بنیان باعث خواهد شد ایران سهم زیادی در بازارهای ملی و بینالمللی داشته باشد.
سرپرست معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان تصریح کرد: فضاهای فعالیتی متعددی برای دانشجویان در محیط این مرکز علمی وجود دارد از جمله انجمنهای علمی، باشگاه پژوهشگران جوان، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و غیره که هرکدام از این مراکز در صورت برخورداری از بودجههای مالی و سرمایههای انسانی پشتیبان (اساتید دانشگاه) باعث بهبود فضای پژوهش میشود ولی متاسفانه این روزها شرایط خوبی برای این مراکز وجود ندارد و دانشجویان در حسرت تحقیقات گذر زمان میکنند.
وی در رابطه اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان گفت: ارتباط مستمر و دوستانه هیئترئیسه در محیط دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان با دانشجویان وجود دارد؛ اساتید مشاور فرهنگی و مراکز مشاوره دانشگاه با دانشجویان ارتباط مستقیم و مستمری دارند. در مواجهه با اتفاقات اخیر همکاران ضمن محافظت از دانشجویان در محیط دانشگاه، آنها را دعوت به مذاکره و همصحبتی در محیطی امن و دور از هیجانات خام جوانی کردند.
سرپرست معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان در پایان اضافه کرد: تمام اتاقهای هیئت رئیسه و دفاتر اساتید بسترهای شنیدن صدای دانشجویان بوده و خواهد بود. البته در این بستر باید اعتماد ایجاد کرد، خواستههای دانشجویان را با صبوری شنید.
نظر شما