محدودیت ارائه مدرک تحصیلی فرهنگیان حذف شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در پی پاسخ اداره قوانین مجلس به یک استفساریه و بخشنامه‌ی قریب‌الصدور آموزش و پرورش، محدودیت ارائه مدرک تحصیلی فرهنگیان حذف شده است و هر مدرکی که دریافت کنند، در حقوق آن‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش ایمنا، جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام رتبه‌بندی معلمان به آموزش و پرورش ابلاغ شد، موضوع دیگری که مطرح شد اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان بود که آن را مجلس یک بار تصویب کرد و شورای نگهبان نیز ایراداتی گرفت که در نهایت رفع شد.

وی افزود: در حوزه اعمال مدرک بخشنامه کردند که دو مدرک تحصیلی فرهنگیان را در این دوره اعمال کنند، یعنی اگر فرهنگی دارای مدرک دیپلم بوده و فوق‌دیپلم گرفته باشد، همین دو مدرک را اعمال می‌کنند و اگر مدرک ارشد یا دکتری بگیرد، اعمال نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با استفساریه که انجام گرفت و پاسخی که قوانین مجلس ارائه داد و بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش خواهد کرد، دیگر برای فرهنگیان سقف مدرک تحصیلی وجود ندارد و هر مدرکی که دریافت می‌کنند، در حقوق آن‌ها اعمال می‌شود، یعنی اگر یک فرد فرهنگی سه یا چهار مرتبه هم مدرک تحصیلی بگیرد اعمال می‌شود و این موضوع به این معنا است که سقف مدرک تحصیلی فرهنگیان بسته نیست و در سقف‌های مختلف می‌توانند این احکام را صادر کنند.

وی ادامه داد: این موضوع برای فرهنگیان بسیار مهم بود و حداقل چند سال پیگیر آن بودند که اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان به‌طور کامل انجام شود و فرهنگیان به هر مقطعی که می‌رسند، همان مدرک را اعمال کنند.

کوچکی‌نژاد افزود: با تبصره‌ای که مجلس به معاونت قوانین مجلس کرد و پاسخی که وزارت آموزش و پرورش داد، این وزارتخانه نیز ابلاغ کرده است که مدرک تحصیلی فرهنگیان را در هر سقفی می‌توانند اعمال کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 619847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.