به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو امروز _سهشنبه بیستوچهارم آبانماه_ در جلسه شورای تأمین شهرستان نائین با مدیران مدارس سطح شهر نائین، اظهار کرد: مسئلهای که ما با آن مواجهیم، مسئله میدان و واقعیت اجتماعی است. یک واقعیت اجتماعی تورم یافتهای امروز به نام هشتادیها وجود دارد که در دهه نود و قبل از سال ۹۵ شروع شد. اگر ما با میدان عمل و ادبیات محاورهای که بچههای ما با آن ارتباط و تبادل انجام میدهند، آشنا نباشیم، قافیه را باختهایم.
وی ادامه داد: در سال ۹۵، این تورم با صنعت موسیقی شروع شد و با موسیقیهای پاپ با کلمات و کلید واژههای نامناسب ادامه یافت. پس از آن نیز با حوادث دیگری تداوم یافت. اینها مواردی است که کف میدان ما با برخورد با دانش آموزان را رقم میزند. اینها بازیهای این میدان است. اگر این بازیها را نشناسیم، بازی میخوریم.
امام جمعه شهرستان به گسترش عبودیت اجتماعی اشاره و تاکید کرد: اگر بخواهیم عبودیت را در جامعه گسترش بدهیم باید از عبودیت فردی به اجتماعی برسیم. یعنی سیاست، دیانت، بازار، مدرسه و دانشگاه همه باید در راستای عبودیت اجتماعی باشد. دوگانگیهای موجود بین مسئولان نیز نباید وجود داشته باشد.
وی افزود: عبودیت صرفاً فردی نیست، بعضی میگویند موسی به دین خود، عیسی به کیش خود یا هرکس را در قبر خود میگذارند، شاید کسی میخواهد برود جهنم به شما چه ربطی دارد؛ اینها جملات اسرائیلی است که وارد زبان ما شده است. موضوع را برای ما عوض نکنند، خیلی از شبهاتی که برگرفته از آیات قرآن است، آیات را ناقص بیان میکنند.
نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: بیش از ۲۵۰ آیه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم وجود دارد. مگر ما میتوانیم در جامعه اسلامی، نسبت به هم نوع خود بی تفاوت باشیم؟ هیچ جای دنیا اینگونه آزادی وجود ندارد. آزادیهای اجتماعی در همه جا به این صورت محدود است.
سرهنگ محمد حسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین در ادامه خطاب به معلمان و مدیران اظهار کرد: ما از معلمان و مدیران درخواست اختصاص زمان بیشتر زندگی خویش برای کار تربیتی و فرهنگی دانشآموزان داریم. دهه هشتادی و دهه نودی های امروزی، با تغییر مبانی مواجه شدهاند. مبانی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان ما به درستی تبیین نشده است. فضای مجازی در حال ساخت مبانی دیگری در ذهن آنان است.
وی به سیستم کارکرد تربیتی در دولت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به گفته وزیر آموزش و پرورش، در دولت گذشته، سیستمی که کارکرد تربیتی داشته باشد، صفر بوده است. بهترین کار ما، فعالیت بر مبانی و ساختار مدیران تربیتی و فرهنگی ما برای تأثیر گذاری بر روی قشر دانشآموز است.
الیاسی ادامه داد: امروز آمورش و پرورش نیاز به برنامه به غیر از حوزه آموزشی دارد. نیاز به رصد و اطلاع از واقعههای مدارس است. اگر برنامهای وجود نداشته باشد، در کف خیابان دانشآموزان را در حال هنجارشکنی رؤیت میکنیم.
وی افزود: جهاد تبیین، مشاوره، تذکر و امر به و معروف نهی از منکر و از این دست موارد در مسیر رشد و تعالی دانشآموز در مدارس سطح شهرستان، مخصوصاً مدارس دخترانه و شناساندن الگو برای آنان، نیاز ماست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نائین به هنجار شکنان در فتنه اخیر اشاره و اضافه کرد: چرا در بیشتر آمار دستگیری، مرجع اخبار این افراد، اینستاگرام و فضای مجازی است؟ مشکل ما در بسترهای مختلف، سواد رسانهای است. نیاز به طرح ارتقا سواد رسانه در اولویت والدین و سپس برای دانش آموزان است.
محمد کریمی، سرپرست فرمانداری شهرستان نائین نیز در این برنامه گفت: هدف از تشکیل جلسه، هم افزایی و استفاده از نقطه نظرات مدیران و بحث پیشگیری در حوزه و مسائل دانش آموزانی است که در معرض آسیب قرار دارند.
وی افزود: این جلسه، دومین جلسه شورای تأمین شهرستان نائین با اقشار مختلف مردم شهرستان است. در جلسه نخست با روحانیون، و در این جلسه به عنوان دومین جلسه، با مدیران مدارس است.
کریمی ضمن بیان اینکه حضور مسئولان در مدارس، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئولان به خصوص مسئولان نظامی، باید در مدارس حضور پیدا کنند. مسئولان شهرستان آمادگی کامل برای حضور در مدارس به جهت پاسخ به سوالات دانش آموزان هستند و در بحث تخصصی نیز، توانایی دعوت اساتید توانا از خارج از شهرستان نیز هست.
نظر شما