امیرحسین ماهآورپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک سازمان پویا و سرزنده موجب ارائه خدمات بهتر به شهروندان میشود، از اینرو سومین دوره سازمانی متعالی مدل EFQM بهمنظور رشد و حرکت در مسیر سازمان تعالی برگزار شد.
وی با بیان اینکه سومین دوره ارزیابی تعالی سازمانی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۵ سازمان و پنج شرکت زیرمجموعه شهرداری اصفهان برگزار شد، افزود: فعالیتهای این سازمان در سومین دوره ارزیابی تعالی سازمانی شهرداری اصفهان توسط ارزیابان مطرح شهری و کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع امتیازات دریافت شده، این سازمان توانست گواهی سه ستاره تعالی سازمانی در سال ۱۴۰۱ را دریافت کند تا برای دومین سال متوالی، سه ستاره باقی بماند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: تعالی و الگوبرداری از شرکتهای موفق چارچوبی برای سازمانها ایجاد میکند که در قسمت توانمندسازیها شامل پنج محور رهبری، استراتژی، کارکنان، شراکت، منابع، فرآیندها، محصولات و خدمات و در قسمت نتایج کارکنان، مشتری، جامعه و کلیدی به عنوان ملاک و معیار قرار میگیرد.
وی گفت: یکی از دلایل تعالی سازمانی نقش سازمانها است تا با توجه به تغییرات فضای کسب و کار، برای بقا و رشد خود و تأمین نیاز به مدیریت مدبرانه منابع که از اهداف تعالی است، استفاده کنند.
ماهآورپور با اشاره به مفاهیم بنیادی تعالی سازمان و تأثیر آن در مدیریت سازمانی، گفت: از خصوصیات تعالی سازمانی میتوان به ارزشافزایی مشتریان، خلق آینده پایدار، توسعه قابلیتهای سازمانی، هدایت، خلاقیت و نوآوری، رهبری و دوراندیشی، الهامبخشی، مدیریت چابکی و موفقیت از طریق کشف استعداد کارکنان و پایداری نتایج برجسته اشاره کرد.
نظر شما