سهم مدرک‌گرایی در ایجاد پدیده «پایان‌نامه‌نویسی»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: برای اصلاح و پیشگیری از پدیده «پایان‌نامه‌نویسی» باید فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد که بیشترین نقش مربوط به ایجاد اشتغال خواهد بود.

حجت‌ الله سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت کمیته بررسی تخلفات پژوهشی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: هر هفته جلساتی درمورد تخلفات حوزه پژوهشی دانشگاه برگزار و احکام مختلفی برای دانشجویان خاطی صادر می‌شود.

وی افزود: در این راستا گاهی با محرزشدن تخلفات، حتی جلسه دفاع پایان‌نامه لغو خواهد شد، همچنین استاد و دانشجوی خاطی به کمیته تخلفات ارجاع داده می‌شوند. علت انجام این‌گونه تخلفات به معضل «مدرک‌گرایی» برمی‌گردد. افراد مختلف در زمینه شغلی خود صرفاً به این موضوع فکر می‌کنند که باید دارای تحصیلات عالی باشند و برای دستیابی به مدرک تحصیلی مدنظر مرتکب اعمال خلاف قوانین می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: برای اصلاح و پیشگیری از پدیده «پایان‌نامه‌نویسی» باید فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد که بیشترین نقش مربوط به ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی ادامه داد: ممکن است نخبگانی که شغلی ندارند به‌ناچار و برای کسب درآمد به‌سراغ پدیده «پایان‌نامه‌نویسی» بروند و در این ناهنجاری علمی سهیم شوند. براساس اطلاعات به‌دست آمده این پدیده به‌صورتی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، نیست.

کد خبر 617771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.