به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی اعتصامی امروز_ پنجشنبه دوازدهم آبانماه_در سومین جشنواره ارزیابی تعالی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امروزه نمیتوان به حوزههای مختلف شهرداری به صورت تک بعدی نگریست، لذا به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری مدل ارزیابی تعالی سازمان مدنظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سه رکن اصلی الگوی تعالی سازمانی شامل مفاهیم بنیادی، معیارها و منطق ارزیابی است، ادامه داد: در این راستا رهبری آیندهنگر و یا مسئولیت پذیری اجتماعی از مفاهیم بنیادی به شمار میرود.
مدیر کل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با اشاره به اثرات اجرای این مدل ارزیابی تصریح کرد: کسب رضایتمندی ذینفعان و ایجاد توازن بین خواستهها و انتظارات، رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمام ابعاد و تضمین موفقیت سازمان را به همراه دارد.
وی با اشاره به گامهای ارزیابی تعالی سازمانی، گفت: فرهنگسازی و اجرای دورههای مختلف آموزشی برای تمام سازمانهای شهرداری اولین گام برای ارزیابی تعالی سازمان است.
اعتصامی با بیان اینکه مرحله دوم ارزیابی تهیه و تدوین نظامنامه تعالی سازمان است، افزود: این مهم نیز تا پایان اردیبهشتماه برای همه سازمانهای شهرداری اصفهان انجام شد؛ انتخاب پیمانکار و برنامه ریزی اجرایی ارزیابی داخلی سازمان، ارائه گزارش و بازخورد از مراحل دیگر مدل ارزیابی است.
وی با بیان اینکه در شهرداری اصفهان ۱۵ سازمان و پنج شرکت در ارزیابی تعالی سازمانی شرکت کرده که بر اساس امتیازات کسب شده از یک ستاره تا چهار ستاره رتبهبندی شدهاند، خاطرنشانکرد: امروزه وضعیت شهرداری اصفهان بر اساس ارزیابیهای قبلی چهار ستاره بوده است، لذا قصد شرکت در جشنواره ملی ارزیابی تعالی سازمان در سطح تندیس را داریم، البته در این راستا مشارکت و همکاری همه کارکنان لازمه دستیابی به این موفقیت است.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ارزیابی تعالی سال ۱۴۰۱ سازمانها و شرکتهای شهرداری با فعالیت ۵۵ ارزیابی داخلی و ۱۰ ارزیاب خارج از شهرداری انجام شده است، گفت: در مجموع ارزیابی تعالی سازمانها و شرکتهای شهرداری با ۱۱۰۰ نفرساعت ارزیابی داخلی و ۶۰۰ نفر ساعت ارزیابی بیرونی کار در شش هفته انجام شده است.
وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه قوی در ابعاد مختلف از جمله دستاوردهای ارزیابی تعالی سازمان در شهرداری است، افزود: از جمله دستاوردهای ارزیابی تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان میتوان به شناسایی ۱۲۹۳ نقطه قوت، ۲۷۳۱ نقاط قابل بهبود، ۶۸ تجربه برتر و ۷۳۶ پروژه بهبودی اشاره کرد، البته ۷۵ درصد پروژههای بهبودی که برای سازمانها تعریف شده در شش بخش استراتژی، مدیریت ذینفعان، سرمایه انسانی، مدیریت فرایندها، نتایج و شاخصها تقسیم بندی میشود.
اعتصامی تاکید کرد: آشنایی بیشتر با فعالیتهای مجموعه شهرداری، طرح موضوعات چالشی و نقاط قابل بهبود و تبادل تجارب از دیگر دستاوردهای این مدل ارزیابی به شمار میرود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان اولین شهرداری بوده است که در جایزه ملی ارزیابی تعالی سازمان شرکت کرد و این مهم به عنوان یک برند برای شهرداری تلقی میشود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان اظهار کرد: تهیه نقشه راه و استقرار الگوی تعالی و تدوین برنامه راهبردی سرمایه انسانی از جمله پروژههای بهبود با اهمیت حاصل از گزارش بازخورد است.
وی تصریح کرد: بررسی گزارش بازخورد، اولویتبندی و انتخاب پروژههای بهبود، تهیه و به روز رسانی نقشه راه تعالی، پیشبینی بودجه برای اجرای پروژهها، تعریف پروژههای بهبودی و تهیه مدل کسب و کار سازمان و تهیه شناسنامه فرایند کلیدی از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری در مدل تعالی سازمانی است.
اعتصامی با بیان اینکه در بعد کیفیت باید به توسعه فردی و سازمانی توجه دائمی داشته باشیم، خاطرنشانکرد: در ارزیابی تعالی سازمانی و تقدیر از سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری اصفهان نباید به دنبال مقایسه با هم باشیم، لذا هر سازمانی باید وضعیت فعلی خود را با وضعیت گذشته مقایسه و پیشرفتها و عقب افتادگیهای خود را ارزیابی کند.
نظر شما