به گزارش ایمنا، سیدمجید امامی اظهار کرد: مسئولیت کارگروه داخلی و استانها در ستاد فرهنگی هنری جام جهانی، از اواسط بهار به شورای فرهنگ عمومی کشور سپرده شد. در سایر استانها، کارگروه ذیل شورا تشکیل و تدابیری اخذ شده، اما از همه مهمتر، برنامه ریزی مشترک برای جشنها و رویدادها و جشنوارههای مرتبط است.
وی به ظرفیتهای مفهومی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کشور شامل «نشاط اجتماعی»، «هویت ملی» و «انسجام اجتماعی» اشاره کرد و گفت: توسعه نشاط اجتماعی و هویت ملی مبتنی بر تنوع اقوام ایران زمین و تقویت انسجام اجتماعی و یکرنگی مردم مخصوصاً ذیل شعار «تا پای جان برای ایران» مورد توجه مردم، بخش خصوصی، فعالان مردمی و دستگاههای دولتی نسبت به جام جهانی پیش رو است.
مسئول کارگروه داخلی و استانها در ستاد فرهنگی هنری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد: جام جهانی دو بعد دارد؛ مسابقات در نزدیکترین جا به لحاظ جغرافیایی نسبت به ایران برگزار میشود و فرصتی است برای آشنایی با کشورها، رنگها و زیست بومهای مختلف، از طرف دیگر کشور و تیم ملی ما باید حضوری مفتخرانه و با برنامه داشته باشد که طبعاً حمایت بدنه مردمی آن را تقویت میکند، بر همین اساس برنامههای مختلفی در فضاهای داخلی، شهرداریها و ادارات کل ورزشی پیش بینی و طراحی شده و همچنین بسیاری از بدنههای بخش خصوصی فعال شدند که بتوانند محیطهای بهتری برای شادی و نشاط مردم فراهم کنند.
تاکید جدی بر تولید و عرضه اقلام هواداری
وی گفت: از سوی دیگر تاکید جدی داریم بر اینکه غیر از لباس تیم ملی که برای ما افتخارآمیز است مشابه آن اقلام هواداری داشته باشیم که نه فقط تماشاچیان محدودی که در بازیها حاضر میشوند بلکه همه مردمی که قلبشان به ویژه در روزهای بازی ایران می تپد از این لباسها استفاده کنند که با هماهنگیهای انجام شده این لباسها هم معرفی خواهند شد.
امامی افزود: لباس هواداری شامل کلاه، هدبند، سربند و مچ بند، بهانهای است برای اینکه مخصوصاً جوانان و نوجوانان با تهیه آن به سادگی بتوانند موجی از همرنگی و همدلی را در حمایت از تیم ملی فوتبال و ابراز احساسات هم افزا و همگرای خودشان نسبت به تیم ملی ایران داشته باشند.
وی تاکید کرد: بعد از فراخوان مفصل و شرکت هنرمندان مختلف در کارگروه ساماندهی مد و لباس به یک طرح برتر رسیدیم و منتظر تولیدکنندگان هستیم که نسخه ارزان قیمت از کلاه و روپوش و تیشرت ها را تولید کنند تا جوانان بتوانند در این ایام آن را به عنوان نمادی از همرنگی ایران برای حمایت از تیم ملی داشته باشند، طبعاً حمایت بدنه اعضا و دستگاههای فرهنگی کشور از تیم ملی و برنامههای جام جهانی در خدمت و نسبت با فدراسیون است و همه هماهنگیها با فدراسیون انجام میشود و این نقطه قوت در دورههای قبل هم بوده است.
برنامه ریزی برای اجرای ۱۵ برنامه فرهنگی -هنری- ورزشی در راستای جام جهانی
مسئول کارگروه داخلی و استانها در ستاد فرهنگی هنری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به برنامههای در نظر گرفته برای این رویداد ورزشی جهانی، گفت: برگزاری جام بازیهای رایانهای فوتبال -ویژه جام جهانی- بصورت ملی زیر نظر بنیاد ملی بازیهای رایانهای، انجمن بازیهای الکترونیکی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی جام جهانی بصورت ملی در قالب بازی آنلاین برای نخستین بار در کشور زیر نظر دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری نشر قدیانی، مؤسسه فیدیبو و مؤسسه کویز و برگزاری مجموعه مسابقات استعدادیابی بصورت ملی (المپیاد پرچم) زیر نظر سازمان شهرداریها و دهیاریها از جمله این برنامه هاست.
وی پخش بازیهای تیم ملی در جام جهانی در اماکن عمومی؛ از جمله سینماها و بوستانهای منتخب زیر نظر سازمان سینمایی و سازمان شهرداریها و دهیاریها، ساخت سرود ویژه جام جهانی و متناسب با نتیجه بازی زیر نظر دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات – بنیاد ملی رودکی و بخش خصوصی، تولید اقلام هواداری (من طرفدار ایرانم) و بازار پرداز جام جهانی زیر نظر دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری بنیاد مد و لباس را از دیگر برنامههای در نظر گرفته شده برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ برشمرد.
برپایی دهکده جام جهانی در برخی نقاط کشور
امامی گفت: برپایی دهکده جام جهانی به همراه برنامههای متنوع فرهنگی ورزشی در برخی نقاط کشور از جمله اراضی عباس آباد، بوستان ولایت، منطقه آزاد کیش و… زیر نظر شهرداریها، تبلیغات گسترده جام جهانی در سطح کشور (محیطی و رسانهای) با هدف تقویت هویت ملی، سرمایه اجتماعی و نشاط فرهنگی زیر نظر شهرداری تهران - سازمان شهرداریها و دهیاریها، برگزاری گالریهای هنری (کاریکاتور) جام جهانی بصورت شهری و بصورت مجازی زیر نظر حوزه هنری سازمان تبلیغات –مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، برگزاری رویداد «طرفدار ایرانم» و تولید و تکثیر آثار برگزیده توسط تولیدکنندگان ایرانی زیر نظر دبیر خانه مد و لباس، برگزاری برنامههای متنوع فرهنگی ورزش و نشاط اجتماعی در استانها زیر نظر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها– ادارات کل ورزش و جوانان استانها نیز از جمله دیگر برنامههای در نظر گرفته شده است. که یکی از جذاب ترین آنها لیگ «پرچم»، لیگ ورزشی محلات است که زیر نظر شهرداریها برگزار میشود و البته امکان تماشای بازیها در فضاهای عمومی است که زمینه سازی شده است.
تولید و اهدای محتوای چندزبانه در خصوص تاریخ و تمدن ایران به تماشاگران جام جهانی
وی مشارکت و پیگیری امور مربوط به جام جهانی از جمله فرش جام جهانی، شعار جام جهانی، تولید پیراهن زیر نظر دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی، تولید محتوای چند زبانه در خصوص تاریخ و تمدن کشور عزیز و اسلامیمان با روشهای نوین و انتشار گسترده آن و اهدا به تماشاگرانی که از ایران به قطر و سایر کشورها میروند در ایام برگزاری جام جهانی زیر نظر دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی – بخش خصوصی و مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتبال برای عزیمت به قطر با همکاری بنیاد ملی رودکی و شهرداری تهران نیز از جمله برنامههای در نظر گرفته است.
منبع: ایرنا
نظر شما