ابوالفضل قربانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت خط دو متروی اصفهان، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه بیستوهفتم مهرماه_ TBM خط دو مترو به ایستگاه شاهد میرسد و این به معنای این است که سرعت حفر تونل خط دو متروی اصفهان نسبت به خط یک بسیار بالاتر و بهتر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه کل حفاری تونل خط دو مترو که از ایستگاه دارک آغاز میشود و تا خیابان کهندژ نزدیک رهنان ادامه دارد، سال آینده به اتمام میرسد، ادامه داد: در حال حاضر سه دستگاه TBM مسئولیت حفاری تونل خط دو متروی اصفهان را برعهده دارد که دو دستگاه از سمت شمال و دیگری از سمت غرب در حال انجام حفاری است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه TBM سمت غرب ایستگاه خلجا را رد کرده است و امیدواریم ابتدای سال آینده هر سه TBM از خیابان هاتف خارج شود و عملیات حفر تونل به پایان برسد و پس از آن نصب تجهیزات و اقدامات دیگر آغاز شود تا بتوانیم بخشهایی از خط دو مترو را هرچه سریعتر در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی خط دو متروی اصفهان به صورت کامل به بهرهبرداری میرسد؟، گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دو متروی اصفهان را به بهرهبرداری برسانیم، اما این اقدام مستلزم تأمین بودجه مورد نیاز است، زیرا در حال حاضر هزینه قطار شهری بسیار سنگین است.
قربانی اضافه کرد: در حال حاضر هر کیلومتر قطار شهری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر کمکهای دولت به موقع پرداخت شود، تلاش میکنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دوم را به صورت کامل یا حتی بخشهایی از آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی گفت: طول خط دو مترو بالغ بر ۲۰ کیلومتر است و به صورت میانگین حدود ۲۳ ایستگاه را شامل میشود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مترو به بافت تاریخی آسیب میزند؟، افزود: تمام مسائل مربوط به مترو از قبل پیشبینی شده و مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت شده است، از اینرو عبور مترو به بافت تاریخی آسیبی نخواهد زد.
وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای تاریخی دنیا که شاید تعداد آثار تاریخی آنها از اصفهان بیشتر باشد، مشاهده میکنیم که خطوط مترو به بهرهبرداری میرسد؛ چرا که با استانداردهای موجود بدون ایجاد آسیب به ابنیه و بافت تاریخی، خطوط مترو را ایجاد کردند.
نظر شما