به گزارش خبرنگار ایمنا، بیبیفاطمه حقیرالسادات امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در جلسه این کمیسیون در خصوص گرامیداشت هفته گردشگری، اظهار کرد: لازم است به تبلیغات و برندسازی گردشگری به عنوان حلقه مفقوده این حوزه توجه ویژه شود تا شاهد توسعه این بخش باشیم.
وی ادامه داد: لازم است که برای تولید محتوای قوی در معرفی و برندسازی جاذبههای گردشگری یزد در واحد گردشگری شهرداری بودجه ویژهای اختصاص یابد تا با تولید محتوای قوی به معرفی و برندسازی جاذبههای گردشگری این شهر پرداخته و چهره واقعی یزد به دنیا معرفی شود.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به افت گردشگری در یزد، گفت: هتلداران در چند سال اخیر دچار مسائل متعددی از جمله کرونا بودند که باعث شده است، علاوهبر گردشگری خارجی، گردشگری داخلی نیز به شدت افت کند.
وی افزود: شهر یزد به عنوان پایتخت تاریخی و فرهنگی شهرهای پایدار جهان در حوزه مباحث فرهنگی به ویژه بافت تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد و آینده شهر یزد باید به سمت توسعه گردشگری پایدار پیش رود.
حقیرالسادات خاطرنشان کرد: شهرداری و شوراها نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری شهر برعهده دارند و درخواست ذینفعان این حوزه این است که شهرداری اعتبار ویژهای را برای توسعه گردشگری اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه هتلها ضرر قابل توجهی را متحمل شدهاند، اضافه کرد: نیاز است شهرداری و شورای اسلامی شهر در این خصوص حمایتهای لازم از جمله بخشودگی مالیاتی را انجام دهند یا با توجه به قوانین برای توسعه هتل اقدام مناسب انجام شود تا هتلداران بیش از این دچار زیان نشوند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یزد برند هتلهای ایران است و ضرورت دارد پیگیری تعطیلی پنجشنبهها در شهر یزد انجام شود، زیرا باعث میشود در پایان هفته جریان گردشگری داخلی در شهر یزد قوت گیرد.
وی گفت: پرواز و ایرلاین «یزد ایر» نیز میتواند برای آینده این شهر به ویژه در زمینه گردشگری تأثیرگذار باشد و با اجرایی شدن آن، میتواند به پنج منبع گردشگری مهم از جمله دبی در امارات، استانبول در ترکیه، عمان، بمبئی در هند و نجف در عراق پرواز داشته باشد و در توسعه گردشگری بینالمللی نقش مؤثری ایفا کند، لذا نباید مسئولان امر در این موضوع منافع شخصی خود را در نظر گیرند.
نظر شما