به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، الهام یاوری در جمع مدیران آموزشوپرورش استان گلستان ضمن تأکید بر ضرورت پیوستهای فرهنگی، اظهار کرد: برنامههای گستردهای درخصوص فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و دانشآموزان این حوزه بیشترین مقامها را در حوزههای فرهنگی و تربیتی به دست آوردهاند که این تعداد شش برابر سایر مدارس است.
وی بر ضرورت کیفیسازی مدارس سمپاد تاکید کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات بهصورت متمرکز تجمیع شود. مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن بهعنوان مدارس الگو در تراز سند تحول بنیادین را دارا هستند.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به ضرورت توجه و توسعه ساحتهای ششگانه سند تحول، ادامه داد: ساحتهای ششگانه در سال جاری در ارزیابیهای سالانه لحاظ میشوند.
مدارس سمپاد، آماده قرار گرفتن در تراز سند تحول بنیادین
فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامهریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گردهمایی ضمن تبیین آئیننامه جدید مدارس استعدادهای درخشان، اظهار کرد: هر جا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقشآفرینی است.
وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرار گرفتن در تراز سند تحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدفگذاری خوبی صورت گفته است.
در این نشست مدیران آموزشوپرورش به چالشهای موجود در مدارس سمپاد مانند تأمین نیرو، ساختمانهای فرسوده، توجه به شاخصهای فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند.
نظر شما