به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، جمشید جعفری با بیان اینکه بر اساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد باید در این کلانشهر ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری داشته باشیم، اظهار کرد: بر اساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخهسواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.
وی با اشاره به اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در مشهد، ۱۹۵ کیلومتر در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: بر اساس برنامهریزی انجام شده، باید امسال ۵۸ کیلومتر به شبکه ویژه دوچرخهسواری شهر مشهد افزوده شود که ایجاد این شبکه نیازمند تخصیص و تزریق بودجههای مورد نیاز است.
مدیر پروژه توسعه حملونقل انسانمحور شهرداری مشهد تصریح کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیرهای ویژه دوچرخهسواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژههای قبلی مدیریت شهری، ایجاد مسیرهای دوچرخهسواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حملونقلی پاک گام برمیداریم.
وی درباره چالشهای افزایش مسیر دوچرخه در مشهد، گفت: در خیابانهایی که عقبنشینیهای آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیادهروسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخهسواری نیز انجام میشود، اما در بعضی از خیابانها با وجود انجام مطالعات هنوز عقبنشینیهای لازم انجام نشده است یا در اولویت پیادهروسازی نیست.
جعفری از مناسبسازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در مشهد خبر داد و افزود: در حال حاضر بر اساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخهسواری شهر مشهد بهصورت پیوسته است.
وی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخهسواری در مناطق حاشیه شهر مشهد، اضافه کرد: معبر ویژه دوچرخهسواری در مناطق حاشیه شهر نیز ایجاد میشود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسبسازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی در آن انجام میشود، بهصورت همزمان مسیر دوچرخهسواری نیز پیشبینی میشود.
نظر شما