سیدعباس روحانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر اصفهان خطوط ۲۶ و ۶۸ اتوبوسرانی فعال بود که به حداکثر ظرفیت خود رسیده بود، لذا با انجام مطالعات جامع و تصویب شورای ترافیک، چهارمین خط BRT با ادغام این دو خط برقرار میشود تا در میدان امام حسین (ع) تبادل سفر بین خطوط ۲۶ و ۶۸ به صورت پیاده انجام نشود.
وی با بیان اینکه ۱۲ خط BRT برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است که به تدریج اجرا میشود، افزود: دومین خط شرقی - غربی اتوبوسرانی اصفهان به عنوان چهارمین خط BRT این کلانشهر فردا _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: چهارمین خط BRT با ۱۶ اتوبوس چپدر به شهروندان سرویسدهی میکند و همزمان با بازگشایی مدارس، تعداد اتوبوسها تا ۲۵ دستگاه افزایش پیدا میکند.
وی ادامه داد: مسیر چهارمین خط BRT از پایانه جی خیابانهای هشتبهشت شرقی، هشتبهشت غربی، فرشادی، بلوار هشتبهشت، میدان امام حسین (ع)، شمسآبادی، شیخبهایی، آتشگاه تا سه راه درچه است که برای ایجاد این مسیر تغییرات فیزیکی لازم انجام شده است.
روحانی گفت: با راهاندازی خط اتوبوس تندرو از سهراه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق، اتصال شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان به یکدیگر انجام میشود و ارتباط مسافران دروناستانی و برونشهری به مرکز شهر توسط خط تندرو و رونق پایانه مسافربری جی را فراهم میکند.
وی با بیان اینکه توسعه حملونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت موجود جهت خدماتدهی بهتر به مسافران و رانندگان از دیگر ویژگیهای چهارمین خط BRT اصفهان است، خاطرنشان کرد: خط اتوبوس تندرو از سهراه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهرهبرداری است.
نظر شما