به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاریفرد که پیرامون «دستاوردهای یک ساله دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش» در یک برنامه رادیویی، اظهار کرد: دولت سیزدهم، در دوران بحرانی پاندمی کرونا کار خود را آغاز کرد، یک سال پیش، نقطه اوج فراگیری ویروس کرونا در کشور ما محسوب میشد و شرایط به هیچ عنوان مساعد نبود و این روند، تأثیرات گستردهای را در حوزه آموزش گذاشت تاجاییکه تمام آموزشها به صورت مجازی و غیرحضوری انجام میگرفت و آموزش را از مسیر عادی خود خارج کرده بود؛ چراکه بسیاری از دانشآموزان، بالاخص در مناطق محروم به ابزار و تجهیزات ابتدایی آموزش مجازی دسترسی نداشتند.
وی افزود: دولت تمام توان خود را در راستای تحقق و احیای مجدد آموزش حضوری دانشآموزان به کار گرفت و حدوداً از بهمنماه سال ۱۴۰۰ آموزش ترکیبی (نیمهمجازی و حضوری) را در دستورکار قرار داد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز کلاسهای درسی را به صورت کاملاً حضوری برگزار کرد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آسیبهای حاصل از کرونا در حوزه آموزش گفت: با بررسیهای گستردهای که در زمینه آسیبهای حاصل از آموزشهای غیرحضوری در دوران کرونا صورت گرفت؛ به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۱۰ درصد دانشآموزان در این دوران، دچار افزایش وزن، ضعف بینایی و اُفت تحصیلی فراگیر شدهاند، از این رو دولت بودجه خاصی را در راستای رفع این آسیبها در نظر گرفت که نتایج نخستین آن را در تابستان جاری مشاهده کردیم و آن برگزاری کلاسهای جبران آموزشی بود.
وی درخصوص مطالبات معوقه فرهنگیان گفت: در دوران پاندمی کرونا، قشر معلمان زحمات مضاعفی را برعهده داشتند که شاید از دید بسیاری پنهان مانده باشد اما دولت با توجه ویژه به این مهم، اولویت خود را بر جبران زحمات این قشر و تحقق مطالبات آنان قرار داد. یکی از مهمترین این مطالبات، موضوع رتبهبندی معلمان بود که در سند تحول بنیادین مورد تأکید فراوانی قرار داشت اما ۱۱ سال به حالت مسکوت و مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته بود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دولت سیزدهم با همکاری مستمر مجلس شورای اسلامی طی ماههای گذشته این مهم را به سرانجام رساند و نهایتاً در ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ قانون رتبهبندی معلمان تصویب و توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت و امروز شاهد تخصیص بودجه و اجرای آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت توجه ویژهای به بحث آموزش و عدالت آموزشی دارد و لازمه تحقق آن را توجه به معلمان و دستاندرکاران آموزشی میداند و تمام توان و تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است، بیشک به زودی شاهد تغییر و تحولات خاصی در این حوزه خواهیم بود.
نظر شما