روند کاهشی بستری و مرگ‌های کرونایی در دنیا/بررسی اثربخشی ۲ دارو در کمیته علمی

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به بررسی داروهای پکسلووید و مولنوپیراویر پس از ارائه گزارشی از سوی گروه اقتصاد سلامت در جلسه کمیته علمی، گفت: با توجه به مطالعات اخیر در مجلات معتبر و مطرح دنیا درخصوص اثر این داروها، بررسی‌های زیادی صورت گرفت و مقرر شد که مسیر قانونی آن، طی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، حمیدرضا جماعتی اظهار کرد: در جلسه این هفته کمیته علمی کشوری کرونا، آخرین گزارش‌ها از کرونا در جهان و ایران بررسی و مشخص شد که ابتلاء، بستری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در اکثر کشورهای دنیا رو به کاهش است؛ البته چندین کشور ازجمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش بیماری را گزارش کرده بودند که دوباره روند بیماری، بستری و مرگ‌ومیر رو به کاهش بوده است.

وی با بیان اینکه سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان، BA.۵ است افزود: سویه جدید BA.۲.۷۵ در هند شناسایی و روند ابتلاء به آن افزایش یافته اما میزان مرگ‌ومیر در این سویه، افزایش نیافته است بلکه سرایت‌زایی بالایی و شباهت زیادی به BA.۵ دارد. سویه BA.۵ مرگ‌ومیر بالایی ندارد و علل مختلفی ازجمله گسترش واکسیناسیون، ایمنی ناشی از ابتلاء در موج‌های قبلی کرونا در این روند، تأثیرگذار است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش تزریق واکسن در نوبت یادآور در کشور هستیم اما لازم است که همه افراد واجد شرایط، نوبت یادآور را تزریق کنند؛ چراکه فصول سرد را در پیش داریم و احتمال بروز یک یا دو موج بیماری در ماه‌های باقی مانده سال وجود دارد؛ بنابراین توصیه ما تزریق نوبت یادآور و افزایش ایمنی بدن در جامعه است.

کد خبر 601190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.