به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان امروز _یکشنبه سیام مردادماه_ در پنجاهوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: با توجه به برنامهریزی مدیریت شهری برای روانسازی ترافیک تعداد ناوگان اتوبوسرانی در شهر باید به هزار دستگاه افزایش یابد، برای تحقق این مهم بازسازی، نوسازی و خرید اتوبوس در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به خرید ۵۳ دستگاه میدلباس، افزود: برای استفاده از این دستگاه در خیابانهای شهر دو ماه کار مطالعاتی، میدانی و فنی انجام شده است که پس از بررسی، تمام مطالعات مورد تأیید قرار گرفت.
معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه لایحه دوفوریتی خرید ۵۳ دستگاه میدلباس با توجه به تعداد محدود آن به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، خاطرنشان کرد: قیمت خرید هر دستگاه میدلباس را در رایزنی با شرکت تولیدکننده به حداقل رساندیم.
وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه از ۵۳ دستگاه میدلباس در مسیر انتقال به اصفهان است و مابقی آنها تا ۱۰ روز آینده به شهر میرسد، تصریح کرد: شهر به ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس و میدلباس نیاز دارد که امیدواریم با نوسازی، بازسازی و خرید اتوبوس، تا سه ماه نخست سال آینده ۱۱۵۰ اتوبوس در شهر فعال شود.
رنجبر گفت: میدلباس به طول ۵.۸ متر ظرفیت استفاده ۲۷ مسافر به صورت نشسته و ۱۵ نفر ایستاده را دارد.
میدلباسها در مناطق حاشیهای فعال شود
محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه خرید ۵۳ دستگاه میدلباس، اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت توزیع مناسب ناوگان حملونقل عمومی، میدلباسها باید در مناطق حاشیهای فعال شود، زیرا مسافر در خطوط حاشیهای کمتر است.
ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: در لایحه عنوان «میدل باس» ذکر شده است که پیشنهاد میشود به جای میدلباس واژه اتوبوس کوچک استفاده شود.
مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره گفت: با توجه به اینکه در خیابانهای کمعرض و پرجمعیت امکان استفاده از اتوبوس بسیار دشوار است، میتوانیم از میدلباسها در این محورها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مرکز شهر و بزرگراهها نیاز به میدلباس ندارد و باید از این وسیله همگانی در مناطق پیرامون شهر همچون خانه اصفهان، ملکشهر و رهنان استفاده شود.
احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: مسیرهای استفاده از میدلباس باید مورد مطالعه قرار گیرد تا استفاده از این وسیله همگانی به صورت عادلانه توزیع شود، زیرا بسیاری از شهروندان از تأخیر اتوبوس تا رسیدن به ایستگاه و انتظارهای طولانی گلایه دارند.
نظر شما